تحولات لبنان و فلسطین

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۴ قابل اجرا بوده و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، مجوز شرکت مجدد در سال ۱۴۰۴ را دارند.

مستندات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را استخراج کرده‌ایم/ شرکت پذیرفته شدگان ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در آزمون امسال بلامانع است

قدس آنلاین: مجید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:  معاونت حقوقی رئیس جمهور در پی مراجعه دانشجویانی که برای کنکور سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شده بودند، بررسی حقوقی را در خصوص مطالبه و ادعای آنها انجام داد.

وی افزود: رسما و به صورت کتبی نیز اعلام کردیم که شرکت این دانشجویان بلامانع است. تاریخ اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  سال ۱۴۰۴ خواهد بود؛ بنابراین کسانی که در سال ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند، مجوز شرکت مجدد دارند، این منع برداشته شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعاها بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه، اظهار داشت: اینها فقط ادعاست که براساس اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل یک ادعای غلط است. ما در معاونت حقوقی، گروهی را مأمور کردیم تا مستندات تاریخی را آماده کنند که این اقدام انجام شد.

انصاری اضافه کرد: در معاونت حقوقی در مقابل این ادعاها ایستاده‌ایم و کل ملت ایران در برابر این ادعاهای واهی ایستاده‌اند. ما حتماً در مقابله حقوقی در کنار اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات هستیم. بدین منظور  ما معاونت را تجهیز کردیم و در دستور کار جدی ما قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.