تحولات لبنان و فلسطین

یک کارشناس بازار طلا با بیان اینکه درحال حاضر از حباب سکه به‌شدت کاسته شد، تصریح کرد: هم‌اینک قیمت‌ها به‌تدریج درحال کاهش است و به‌نظر می‌آید که این کاهش قیمت ادامه‌دار باشد.

کاهش قیمت طلا ادامه‌دار خواهد بود

به‌گزارش قدس آنلاین، طی هفته‌های اخیر به‌دلیل افزایش انس جهانی و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر ادامه‌دار بودن انس، بازار طلا صعودی بود و تنش‌های خاورمیانه هم مزیر بر علت شده و بر هیجانی شدن بازار افزوده بود تا جایی که روز سه‌شنبه هفته گذشته سکه در کانال ۵۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دادوستد می‌شد.

اما امروز همزمان با حمله محدود رژیم صهیونیستی به‌برخی مراکز در ایران و عملکرد به‌موقع پدافند ایران در خنثی‌سازی این حملات شاهد سقوط تتر در بازاربودیم تا جایی که قیمت تتر که با آغاز حمله اسرائیل به‌ایران برای دقایقی وارد کانال ۷۰ هزار تومان شد، هم‌اینک تا کانال ۶۴ هزار تومان سقوط کرده است.

این اتفاق در بازار دلار هم بی‌اثر نبوده و دلار فردایی را از ۶۹ هزار تومان به ۶۶ هزار تومان رسانده است. کارشناسان معتقدند در این شرایط بازار طلا هم بی‌نصیب نمانده و به‌دلیل احتیاط خریداران در دادوستد، با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. به‌ویژه اینکه بانک مرکزی هم اعلام کرده که قرار است در معاملات حراج در مرکز مبادله ارز و طلای ایران طی امروز، دوشنبه و در روز چهارشنبه اقدام به‌عرضه انبوه طلا(یک میلیون سکه) کند و همین بر گمانه زنی‌های احتمال کاهش نرخ طلا بیش از نرخ فعلی افزوده است.

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا در گفت‌وگو با خبرنگار قدس ابراز کرد: همان‌گونه که شاهد بودید تا روز جمعه که دادوستد در فضای مجازی انجام می‌شد، قیمت‌ها به‌بالاترین سطح هیجانی خود رسیده بود به‌طوری که هم در بازار ارز و هم طلا و سکه با افزایش قیمت مواجه بودیم.

وی ادامه داد: اما امروز حمله محدود اسرائیل به‌ایران و عدم موفقیتش، تلنگری بر هیجانات و التهابات بازار بود و قیمت‌ها را کاهشی کرد و از التهابات کاست.

این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه درحال حاضر از حباب سکه به‌شدت کاسته شد، تصریح کرد: هم‌اینک قیمت‌ها به‌تدریج درحال کاهش است و به‌نظر می‌آید که این کاهش قیمت ادامه‌دار باشد.

کشتی‌آرای ضمن بیان اینکه قیمت جهانی انس و ارز از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار طلاست، گفت: مشاهده می‌کنید که به‌دلیل کاهش قیمت ارز، امروز بازار طلا ریزشی شد و از روز پنجشنبه تا به‌امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۸۰ هزار تومان با کاهش قیمت همراه بود.

وی ادامه داد: هم‌اینک سکه در کانال ۵۰ میلیون تومان قرار دارد. بنابراین، سکه طی دو روز گذشته با کاهش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه شده است و حباب سکه هم از ۱۴ میلیون تومان در هفته گذشته به‌حدود ۸ میلیون تومان در روز جاری کاهش یافته است و این یعنی از روز سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون از حباب سکه حدود ۶ میلیون تومان کاسته شده است.

این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه قیمت ارز هم در کانال ۶۲ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌آید این کاهش‌ها طی دو روز آینده ادامه‌ داشته باشد تا بازار مجددا به‌ثبات و آرامش برسد.

به‌گفته کشتی‌آرای درحال حاضر سطح دادوستد کاهش یافته و معاملات با احتیاط انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجا که تا دوشنبه بازارهای جهانی تعطیل است، عملا وضعیت برهمین منوال خواهد بود تا اینکه روز دوشنبه بازارهای جهانی باز و قیمت انس جهانی اعلام شود؛ دراین صورت قیمت‌های جهانی تعیین کننده خواهند بود.

این کارشناس بازار طلا  تاکید کرد: البته به‌نظر می‌آید حتی ما در بازار جهانی با کاهش قیمت انس مواجه شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.