تحولات لبنان و فلسطین

رئیس فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار با بیان اینکه ساماندهی و شبکه‌سازی نوجوانان و جوانان نیاز جامعه است، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی اساس برنامه‌های این مجموعه در حوزه جوانان است.

ساماندهی و شبکه‌سازی جوانان رضوی، برنامه راهبردی فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار

دکتر علی جان‌فزا به مناسبت هفته نوجوان، در خصوص فعالیت‌های فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار، وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در حوزه نوجوانان و جوانان اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه نوجوانان و جوانان، نسل آینده‌ساز جامعه ما هستند، این مجموعه فرهنگی بر خود لازم دانسته تا با تدارک برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی ویژه نوجوانان، گامی مؤثر در راستای کادرسازی و تربیت نیروی متدین و کارآمد برای آینده کشور بردارد.
وی افزود: فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار با محور قراردادن برنامه‌های آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان، برنامه‌هایی را با بهره‌گیری از مفاهیم رضوی، طراحی و با رویکرد نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در طول سال اجرا می‌کند.
جان‌فزا، برگزاری جشن‌های ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی کلاس‌های آموزشی قرآنی، هنری، علمی و ورزشی، راه‌اندازی  محفل کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان ممتاز نوجوان، همکاری با مؤسسات تربیتی، نشست‌های کتاب‌خوانی، کارگاه‌های مشاوره فردی و جمعی، کلاس‌های تربیتی دینی در طول سال، اجرای زنگ کتاب در مدارس و معرفی کتاب‌های مناسب با سنین نوجوانان و... را از جمله فعالیت‌های فرهنگسرای امام رضا (ع) شهر سبزوار در حوزه جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
رئیس فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار، در پایان، با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستان، تصریح کرد: این کلاس‌ها توسط فرهنگسرا در قالب سه موضوع قرآنی، هنری - علمی و ورزشی به‌صورت یک آموزشی همراه با پذیرایی ارائه می‌شود تا جوانان و نوجوانان در کنار تفریح و ورزش، قرآن و دروس دینی را نیز فراگیرند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، ایجاد زمینه برای بازدید گروهی دانش‌آموزان از کتابخانه و مجموعه فرهنگسرا، برپایی جلسات تربیتی، خوانش کتاب، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری حسینی، آموزش مداحی، برپایی نماز جماعت و بیان نکات تربیتی در بین الصلاتین توسط امام‌جماعت، راه‌اندازی، کارگاه‌های مختلف آموزشی، تکریم نوجوانان در روز نوجوان و برپایی نمایشگاه آثار هنری نقاشی، صنایع‌دستی، خوشنویسی، عکاسی و اجرای مسابقات از دیگر اقدامات این مجموعه در حوزه جوان و نوجوان است.
وی برپایی سفره‌های نذری، اردوهای تربیتی و تفریحی، معرفی کتاب‌های ویژه نوجوانان در فضای مجازی، فراهم‌سازی حضور نوجوانان در اردوگاه‌های مختلف و... را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای امام رضا (ع) در حوزه جوانان برشمرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.