تحولات لبنان و فلسطین

در حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۷۰ شهید داده‌ایم! موضوعی که ضرورت توجه جدی به امنیت در این منطقه و مقابله با عمله های استکبار جهانی را به عنوان یک مطالبه پیش می کشد.

کمیته‌های امنیتی مشترک با پاکستان فعال شود / تحلیل دکتر صدرالحسینی درباره حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان

باز هم حمله تروریستی و باز هم داغدار شدن جمعی از خانواده های ایرانی؛ اتفاقی که به داستان تقریبا تکراری در خطه جنوب شرق کشور تبدیل شده است. خبری که شاید در بحبوحه تحولات منطقه و ماجراجویی های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی گم شد، حمله ناجوانمردانه به عوامل ۲ واحد گشت انتظامی در منطقه گوهرکوه شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان و شهادت ۱۰ تن از مرزبانان بود که ظهر روز شنبه اتفاق افتاد؛ اقدامی که همانند گذشته گروهک موسوم به جیش العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

واقعیت آن است که طی یکی دو سال اخیر شاهد افزایش عملیات‌های تروریستی در مناطق مختلف جنوب شرقی از هیرمند در شمال تا خاش، ایرانشهر و راسک بوده‌ایم. اواسط مهرماه نیز اعلام شد که در اقدام ناجوانمردانه در شهر بنت شهرستان نیکشهر، پرویز کدخدایی فرمانده سپاه بنت، یوسف شیرانی رئیس شورای شهر بنت  و دو سرباز وظیفه به مقام شهادت نایل آمدند. این در حالی است که طبق گفته محمد سرگزی، نماینده زابل، در حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۷۰ تن شهید داده‌ایم! موضوعی که ضرورت توجه جدی به امنیت در این منطقه و مقابله با عمله های استکباری جهانی را به عنوان یک مطالبه پیش می کشد.

اتاف فکر مشترک برای ضربه زدن به ایران

سیدرضا صدرالحسینی نیز روند افزایشی حملات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان را محصول اتاق فکر رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن می داند و معتقد است اتاق فرماندهی و کنترل ضدیت با جمهوری اسلامی در حوزه های فرهنگی، نظامی، تروریستی، امنیتی و اقتصادی بصورت مشترک توسط سه کشور آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و نیز بهره گرفتن و فعال شدن برخی دیگر کشورها در حال فعالیت می باشد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه اقدامات تروریستی شرق کشور در یک حرکت هماهنگ با سردستگی گروهک جندالشیطان و با استفاده از توانمندی های سرویس های اطلاعاتی  موسا، سیا و ام آی ۶ فعالیت های مضری بر علیه امنیت ملی ایران انجام می دهند گفت: نکته حائز اهمیت همزمان حملات تروریست ها در جنوب شرق و حمله مذبوحانه رژیم صهیونیستی بود. این اثبات می کند که شرایط کنونی برای اشغالگران و مخالفان  جمهوری اسلامی به شدت سخت و عرصه بر آنها تنگ شده و آنها مجبور هستند برای برون رفت از وضعیت به وجود امده توسط جریان مقاومت به چنین اقدامات ایذایی روی آورند.

وی با اشاره به مسئولیت دولت پاکستان برای مقابله با گروهک های تروریسیت که خاک این کشور را مقری برای سازمان دهی خود تبدیل کرده اند عنوان کرد: متاسفانه اسلام آباد به دلیل تهدیداتی که در مرز با هند مواجه است به ناامنی هایی که در منطقه مرزی با ایران دارد توجه لازم را ندارد و یا شاید توان مقابله با گروه های تروریستی را ندارد. بر این اساس پیشنهاد می گردد کمیته های امنیتی انتظامی بین دو کشور به سرعت تشکیل شده و مسئله به صورت جدی و زیربنایی پیگیری شود و در ادامه نسبت به ریشه یابی مسئله و  مقابله و پاکسازی گروه های تروریستی اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.