تحولات لبنان و فلسطین

فرماندار درگز گفت: برای گردشگر درمانی ۱۳ تخت را به صورت وی‌آی‌پی در بیمارستان امام خمینی(ره) درگز آماده کرده‌ایم و به طرف ترکمنستانی اعلام آمادگی کردیم که با همه خدمات و امکانات وی‌آی‌پی می‌توانیم گردشگران سلامت از این کشور را در درگز پذیرا باشیم.

اعلام آمادگی به طرف ترکمنستانی برای پذیرش گردشگران سلامت در درگز

به گزارش قدس خراسان، از ابتدای سال جاری چند نشست مرزی در لطف‌آباد- آرتیق به منظور توسعه تعاملات مرزی ایران و ترکمنستان انجام شده است.

‌پس از اردیبهشت ماه که این نشست به منظور پیگیری مشکلات و اختلافات مالی میان شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا با کشور مقابل و افزایش تردد مسافران در منطقه مرزی قهقه ترکمنستان برگزار شد، تیر سال جاری نیز نشست مرزی حمل‌ونقلی و گمرکی لطف‌آباد- آرتیق در راستای پیگیری تسریع در تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و رفع مشکلات میان حوزه حمل‌ونقلی، گمرکی و پیگیری افزایش ساعت فعالیت دروازه مرزی لطف‌آباد- آرتیق و موضوعات مرتبط با رانندگان متردد در سالن جلسات گمرک برگزار شد.
سومین نشست مرزی میان دو کشور در سال جاری در مهر ماه و به منظور توسعه تعاملات مرزی ایران و ترکمنستان به میزبانی ترکمنستان و با حضور مدیران پایانه مرزی و گمرک لطف‌آباد به همراه فرماندار شهرستان درگز و فرمانده هنگ مرزی درگز در قالب ملاقات مرزی درجه یک در گذرگاه مرزی آرتیق برگزار شد.
فرماندار درگز درخصوص موضوعات مطرح شده در این نشست در گفت‌وگو با قدس خراسان توضیح داد: برای پیگیری مسائل و مصوبات نشست تیر ماه، این نشست به میزبانی ترکمنستان برگزار شد و از جمله موارد مطرح شده در این نشست تنظیم ساعت کار مرز در ۶ ماهه دوم سال بود.
مجتبی بزم‌آرا با اشاره به اینکه هر سال در ۶ماهه دوم تردد کامیون‌های ترانزیت شدت پیدا می‌کند، افزود: این افزایش تردد را در ایام ژانویه از طرف مقابل بیشتر شاهد هستیم و معمولاً بین دو مرزبان و دو گمرک مرزی توافق می‌کنیم تا ساعت فعالیت برای تردد را افزایش دهند که بر همین اساس تقریباً  یک و نیم ساعت مدت زمان فعالیت نسبت به ۶ماهه اول سال افزایش پیدا می‌کند.
وی از اعلام آمادگی در خصوص بهره‌برداری از خط ریلی در مرز لطف‌آباد به عنوان محور دیگر نشست یاد کرد و افزود: آمادگی داریم بار و محموله‌ها را به صورت ریلی به ایران وارد کنند و از گمرک لطف‌آباد محموله‌ها به صورت ماشینی بارگیری و به مقاصد داخلی یا خارجی ارسال شود. با توجه به اینکه خط ریلی در داخل ترکمنستان تا مرز کشیده شده  و هزار و ۷۰۰ متر در داخل خاک ایران ادامه پیدا کرده است می‌توانند از گمرک لطف‌آباد به عنوان بارانداز استفاده و بار را به صورت ریلی تا آنجا منتقل کنند.
فرماندار درگز گردشگری سلامت را موضوع بعدی مطرح شده در این نشست عنوان و تصریح کرد: برای گردشگر درمانی ما ۱۳ تخت را به صورت وی‌آی‌پی در بیمارستان امام خمینی(ره) درگز آماده کرده‌ایم و به طرف ترکمنستانی در این نشست اعلام آمادگی کردیم با همه خدمات و امکانات وی‌آی‌پی می‌توانیم گردشگران سلامت از این کشور را در درگز پذیرا باشیم.
بزم‌آرا با اشاره به اینکه پیش از این هم در زمینه بیماران خارجی در بیمارستان امام خمینی(ره) درگز پذیرش بیمار داشته‌ایم که پس از دریافت خدمات درمانی و بهبود به کشور خودشان بازگشته‌اند، توضیح داد: در حال حاضر با ارتقای این ۱۳ تخت در بیمارستان آمادگی پذیرش بیماران برای جراحی‌های پیشرفته‌تر را هم داریم.
وی خاطرنشان کرد: برای گردشگران سلامت که از ترکمنستان به ایران سفر می‌کنند رسیدن به مشهد، دریافت نوبت برای پذیرش و گذراندن فرایند درمان در این شهر زمان و هزینه بسیار بیشتری را می‌طلبد و فراهم کردن این امکانات و خدمات درمانی به صورت محدود در حد ۱۳ تخت بیمارستانی می‌تواند گردشگران سلامت را بیشتر ترغیب کند تا برای دریافت خدمات به ایران بیایند و با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم به بیماران مختلف خدمات مطلوبی در حوزه درمانی ارائه دهیم.
فرماندار درگز همچنین با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران به صورت پیاده بیشتر از مرز باجگیران برای تردد استفاده می‌کنند و مرز لطف‌آباد بیشتر کارکرد اقتصادی و گمرکی دارد، بیان کرد: در این نشست به طرف ترکمنستانی اعلام کردیم اگر بتوانند ظرفیت ورودی گردشگران خودشان را تنظیم کنند ما آمادگی داریم ورودی زمینی مسافران را داشته باشیم و از مرز لطف‌آباد گردشگرها را به مشهد یا مقاصد دیگری که در نظر دارند بفرستیم، البته نزدیکی مرز باجگیران به عشق‌آباد یکی از دلایل استقبال بیشتر از این مرز است اما ما نیز آمادگی خودمان برای پذیرش جدی‌تر گردشگران در مرز لطف‌آباد را اعلام کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.