اجلاس اکو

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها باید در راستای افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانش‌آموزان برنامه ریزی شده باشد.

دستور معاون وزیر به مدارس غیردولتی به دنبال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

 ‌احمد محمودزاده در شصت‌ودومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به رونمایی از پویش ملی بر مدار مقاومت اشاره کرد و گفت: مدارس و مراکز غیردولتی و هیئت امنایی باید با مشارکت و همراهی در جریان این پویش ملی با محوریت مقاومت‌، فلسطین‌، لبنان و سوریه نقش‌آفرین و کنش‌گر باشند.

وی با بیان اینکه مطلوب‌سازی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی و هیات امنایی مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به آموزش با محوریت کتاب‌های درسی و نقش معلم جهت‌ پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و رشد کمی و کیفی برنامه‌های مدارس باید کاربردی و اجرایی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و افزایش مهارت‌آموزی در مدارس کشور اشاره کرد و ادامه داد: توانمندسازی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی مطلوب‌، فرصتی مناسب است تا رویکرد دانش‌آموزان به آینده شغلی و تحصیلی توام با امیدواری باشد.

محمودزاده تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و نقش آن در پیشرفت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس را مهم دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان و معلمان نقش محوری در فرآیند یاددهی و یادگیری را برعهده دارند، بنابراین مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش و افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی داشته باشند .

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.