تحولات منطقه

علیرضا کاظمی با بیان اینکه سیستان وبلوچستان ازمشکل کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد گفت:تمام مدارس سنگی وکانکسی درحال حذف شدن هستند وتلاش خواهیم کردبا برنامه‌ریزی صحیح، سرانه فضای آموزشی استان و شهرستان‌هارا در یک برنامه هدفدار و منسجم ارتقابخشیم.

وزیر آموزش و پرورش: سیستان و بلوچستان از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری ایرانشهر اظهار کرد: این شهرستان مرکز فرهنگی، معنوی و نماد وفاق و همدلی و متبرک به حضور رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به فضیلت ماه رجب، آرامش انسان را در عبودیت او دانست و گفت: ماه رجب ماه آرامش، عبودیت و مقدمه‌ای برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه هر جامعه‌ای در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است که با عشق و علاقه در تلاش هستیم گرهی از گره‌های موجود و مشکلات این منطقه باز و حل شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور، سیستان و بلوچستان را ویژه دیده و می‌بیند؛ چرا که بیشترین دلبستگی و تعلق به کشور و کمترین میل به مهاجرت در این استان مشاهده می‌شود که این موضوع خود شاخصی بارز و متفاوت در بین استان‌های کشور است.

کاظمی اظهارکرد: اگرچه تلاش‌های زیادی در رفع مشکلات و کمبودها در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صورت گرفته، اما عقب ماندگی‌های مزمن و طولانی وجود دارد که کار را سخت و دشوار می‌کند بنابراین نیاز است در حل مشکلات باید اولویت بندی مد نظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش مساله اول جامعه باشد و بیشترین سرمایه‌گذاری روی آن انجام شود، توسعه همه جانبه جامعه و کشور را به دنبال دارد؛ بدانید تمام کشورهای توسعه یافته تحول خود را از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز اولویت اول کشور آموزش و پرورش است؛ تاکنون بیش از ۱۴ جلسه رسمی بیش از ۲ ساعت با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شده که نشان از اهمیت این دستگاه انسان ساز دارد.

کاظمی بیان کرد: نقطه تحول و عطف در نظام جمهوری اسلامی، توجه جدی دولت و رئیس جمهور به آموزش و پرورش و محور نگاه رئیس جمهور به آموزش و پرورش توسعه عدالت در ۲ محور محرومیت زدایی در فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی است.

وی اظهار کرد: می‌توانیم بدون اتکا به فضای آموزشی، تحولی در کیفیت آموزشی و پرورشی ایجاد کنیم؛ چرا که الگوی کیفیت بخشی متفاوت از الگوی ساخت و ساز است و نیاز به اعتبار و هزینه آنچنانی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحول در نظام یاددهی یادگیری با توانمندسازی معلمان، به روش شدن دانش آنان، هوشمندسازی، تجهیز فضاها و تدبیر در نیاز سنجی صحیح رقم می‌خورد.

اهداف دستگاه فرهنگی دیربازده است

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دستگاه فرهنگ، کاری گسترده و فراگیر را دنبال می‌کنند؛ اهداف این دستگاه دیربازده است؛ اما بدانیم هر انسانی که در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارد پس از تحصیلات عمومی، یک سرمایه اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود که باید به آن افتخار کرد.

کاظمی گفت: مسائل در مناطق حل می‌شوند و نقش حوزه ستادی، پشتیبانی از اقدامات و برنامه‌هاست؛ انتظار می‌رود همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش آمده و در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت همراهی کند.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از رئیس جمهور و هیئت دولت امروز با هدف بررسی وضعیت شاخص‌های مختلف در شهرستان‌های قطب ایرانشهر وارد این شهرستان شده است.

در ادامه برنامه‌های سفر معاونان و نمایندگان وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جلسه مدیران مدارس و شورای آموزش و پرورش شهرستان بمپور حضور یافت و به بررسی شاخص‌های مختلف موجود در بمپور بویژه در حوزه آموزش و پرورش پرداخت.

همچنین معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از سوی وزیر آموزش و پرورش به شهرستان دلگان سفر و در جلسه شورای آموزش و پرورش و مدیران مدارس حضور یافت و به بررسی شاخص‌های مختلف موجود در دلگان بویژه در حوزه آموزش و پرورش پرداخت.

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور نیز روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش، جلسه مدیران مدارس و بازدید از مدارس شهرستان لاشار حضور داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha