قدس آنلاین: محمد قانعی، افزود: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی هتلها در استان هستیم که با توجه به شرایط پیک از ظرفیتهای اضطراری در این ایام استفاده میشود که در این راستا حدود ۷۵ هزار نفر به گنجایش هتلها اضافه شده است.
وی با بیان این مطلب که خراسان رضوی نخستین استانی است که در امر استاندارد سازی هتلها وارد میدان عمل شده است ، خاطر نشان شد: بر اساس آیین نامه مصوبه اداره کل میراث فرهنگی و با توجه به استاندارد سازی هتلها طبق اصول بین المللی این امر در خراسان رضوی برای اولین بار در کشور انجام شده است.
قانعی، ادامه داد: در راستای استاندارد سازی هتلها در خراسان رضوی، ۷۰ درصد کار انجام شده است که ۳۰ درصد باقی مانده در دست انجام است و پیش بینی میشود این امر تا ابتدای تابستان سال جاری به اتمام برسد.
وی از حضور ۱۶ گروه ۲ نفره ناظر این اتحادیه درخراسان رضوی خبر داد و بیان داشت: نظارتهای این اتحادیه از زمستان آغاز شده که در حال حاضراین امر ادامه دارد و این نظارتها به صورت محسوس و غیر محسوس ، ناگهانی و موردی اعمال می شود تا حقوق مسافرین و هتلداران احقاق شود.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، از نبود تغییر تعرفه در نوروز ۹۲ خبر داد و بیان داشت: تغییر تعرفه در نوروز سال جاری اعمال نمی شود و در صورت مشاهده از افزیش قیمت ،با واحد متخلف برخورد جدی میشود.
قانعی، ادامه داد: در راستای خدمات دهی مطلوب به زائران و مسافران،افزایش تعرفه و قیمت در هتلهای خراسان رضوی از ۲۵ فروردین ماه سال جاری اعمال خواهد شد.
وی، ۹۵ در صد هتلهای استان در مشهد مستقر هستند ، تصریح کرد: در روز ۲۹ اسفند ضریب اشغال هتلها در مشهد مقدس ۸۰ درصد بود که این رقم در حال حاضر به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.
این رئیس در اتحادیه هتلداران استان، از حضور زوار کشها در سطح شهر و خدشه دار شدن چهره شهر گفت وادامه داد: مسافران و زائران نوروزی برای اقامت های خود از اعتماد به زوار کشها و اقامت درمنازل شخصی خودداری کنند چرا که علاوه بر ارائه قیمت های غیر منصفانه از نظارتهای همه جانبه این اتحادیه بی نصیب خواهند ماند.
وی ساماندهی امور زوار کشها را امری مهم دانست و بیان کرد: اختصاص بودجه مناسب، اقتدار مدیریتی و همت بلندی را می طلبد تا راهکارهای مناسب ارائه ونتایج مطلوبی را در بر داشته باشد.
قانعی، از مسافران و زائران نوروزی خواست تا موارد مورد نظر شان را با شماره تلفن۲۲۱۳۳۲۴ اتحادیه هتلداران در میان بگذارند تا به موارد مطروحه آنان در اسرع وقت رسیدگی لازم اعمال شود.
خبرنگار: حسین زوارزاده
نظر شما