انتخابات

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 114194

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ مردم دنیا به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای در جستجوی نیمه گمشده خود هستند و عده دیگر که آن را پیدا کرده اند. آیا شما جز افراد خوش شانسی هستید که خوشبختی را با همسرتان قسمت کنید؟ چطور زندگی مشترکتان را در مقابل مشکلات حفظ می کنید؟ چطور جر و بحث ها و حتی حسادت ها را مدیریت می کنید؟

چند راهکار برای خوشبختی در زندگی مشترک

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، زندگی مشترک، خوشبختی و کمال است که برای دوام آن باید راه های حفظ این رابطه را به خوبی شناخت. اما این مسیر زیبا گاه فراز و نشیب هایی هم دارد. در ازدواج، تفاهم و درک متقابل آرمان همیشگی زن و شوهرهاست، اما گاه مشکلات روزمره، جو زندگی را به جر و بحث، ناراحتی، خستگی و بی حوصلگی می کشاند. در این هنگام، صبر و حوصله و کمی تفکر، می تواند جو متشنج خانه را آرام کند. همه ما کلید هایی طلایی در اختیار داریم که به کمک آن می توانیم بهترین روابط را با همسرمان داشته باشیم، فقط کافی است کمی فکر کنیم و از آنچه در اختیار داریم، درست استفاده کنیم.
بیان صریح خواسته ها و آرزوها
صحبت و گفتگو یکی از ضروریات زندگی زناشویی است. در قالب این ارتباطات کلامی، زن و شوهر می توانند شادی ها و ناراحتی های خود را بروز دهند. اما غالبا شروع صحبت مشکل است و سکوت حکمفرما می شود. به عنوان مثال همیشه آرزو دارید برای سالگرد ازدواج یا تولد، مراسم شاد و جالبی داشته باشید، اما همسرتان نمی تواند آرزوهای شما را حدس بزند و شما هم از این موضوع آزرده خاطر می شوید. هیچ گاه اجازه ندهید چنین مسائلی روابط صمیمانه زندگی مشترک را تیره کند و دلخوری جای عشق را در قلب شما بگیرد؛ پس منتظرنمانید و خیلی راحت و در کمال صداقت، خواسته های قلبی خود را به او بگویید. این موضوع قطعا مانع از کدورت ودلخوری می شود و هر دوی شما راضی و خوشحال خواهید بود.
" هر چه می خواهد دل تنگت بگو"

کار، بچه ها، تلویزیون، درس و دانشگاه.... چقدر وقت برای گفتگو و صحبت با همسرتان در نظر می گیرید؟ همه ما در روز ساعات زیادی را به کار، مطالعه، رسیدگی به امور بچه ها و... اختصاص می دهیم، اما نباید فراموش کنیم که در خلال این مدت ، چند دقیقه ای هم باید برای صحبت با همسرمان وقت بگذاریم. در این فرصت شیرین باید تمام دغدغه های روزمره راجع به پول، کار، تربیت بچه ها و ... را رها کنیم و فقط به خواسته ها و احساسات طرف مقابل گوش دهیم. به خاطر داشته باشید در این فرصت طلایی هرگز نباید از یکدیگر ناراحت شوید . اجازه دهید همسرتان در مورد هر موضوعی که دوست دارد صحبت کند و یا به اصطلاح با شما درد و دل کند. چنین ارتباط متقابلی بسیار ارزشمند است، زیرا باعث می شود زن و شوهر احساس کنند که طرف مقابل کاملا به او توجه دارد. پس چنین فرصت هایی را هیچ وقت از دست ندهید. سر میز شام، چند دقیقه ای قبل از خواب و یا هر فرصتی را که خود صلاح می دانید، برای این چنین گفتگوهایی غنیمت بدانید.

" من حرف آخر را می زنم "؛ هرگز
یکی از نکات طلایی در زندگی مشترک این است که در مورد تصمیم گیری های مهم، هیچ وقت نباید یکی از زوجین به تنهایی تصمیم نهایی را بگیرد، بلکه هر دو نفر باید با هم فکری، بهترین گزینه را انتخاب کنند و در نهایت نیز هر دو راضی باشند. زن و شوهر در صحبت، اظهار نظر و در کل احترام متقابل حقوق مساوی دارند و هیچ یک نباید نظر خود را به دیگری تحمیل کند.

همسرتان را همان طور که هست بپذیرید!
طی چند سال گذشته، طرز تفکر زنان و مردان بسیار عوض شده است. در بسیاری از موارد، زن و مرد تمایل دارند کارها و رفتارهایشان شبیه طرف مقابل باشد. " جان گری" نویسنده کتاب " مردان مریخی، زنان ونوسی"، همین امر را بزرگترین علت شکست روابط زناشویی در دنیای امروز می داند. در واقع می بایست همسرمان را همانگونه که هست بپذیریم، نه اینکه قصد داشته باشیم او را به طور کامل تغییر دهیم. این امر یکی از اساس ادامه زندگی مشترک است.
زن و مرد آنقدر با هم تفاوت دارند که گویی هر کدام متعلق به یک سیاره دیگرهستند. روش های برقراری ارتباط، تفکر، ابراز علاقه و... در زنان و مردان کاملا متفاوت است. مردان موفقیت، استقلال، سود ، کارآیی و قدرت را تحسین می کنند و بیشتر به هدف و نتیجه می اندیشند تا روابط و افراد. در حالی که زنان طالب تغییر و تنوع، ابراز احساسات، هدیه و روابط صمیمانه هستند.
نیازهای عاطفی و احساسی زنان و مردان نیز کاملا با هم فرق دارد؛ به طوری که زنان پیش از هر چیز شیفته توجه، گوش کردن، تفاهم، احترام، محبت و علاقه، قدردانی، پذیرش احساسات و نیز تغییرات رفتاریشان از طرف مقابل هستند. تمایلات مردان نیز به گونه ای دیگر است. آنها بیشتر تمایل دارند مورد تعریف و تمجید قرار گیرند، همسرشان به آنها اعتماد کند و او را همان طور که هست بپذیرد بدون اینکه قصد تغییر او را داشته باشد.
اگر هر یک از طرفین منتظر باشد تا مورد توجه یا ابراز علاقه و محبت قرار گیرند، قطعا ناراحتی، سوء تفاهم و جرو بحث به وجود می آید.

پیشرفت و تکامل؛ زن و شوهر در کنار هم
یک بار دیگر به تفاوت های ذاتی خود و همسرانمان توجه کنیم و نیازهای طرف مقابل را درنظر بگیریم؛ در این صورت شانس موفقیت زندگی زناشویی را بالا برده ایم. درک و قبول شریک زندگی مانع از دلسردی ، ناامیدی، بغض و کینه می شود و این موضوع درواقع کلید طلایی انتظارات ما از زندگی است. به علاوه، این تفاهم و درک مطلوب، باعث می شود تا نیازهای طرف مقابل نیز کاملا تامین شود.
در سایه چنین ارتباطات متقابلی، زن و شوهر یک گام به جلو برمی دارند، در نتیجه خود را برای پیشرفت زندگی آماده می کنند و کوچکترین فرصت ها را برای ایجاد روابطی رضایت بخش و کاملا استوار غنمیت می شمارند .
پس شما پرچم دار صبر، بردباری ، احترام و... باشید و بدانید که این فضایل در واقع کلیدی طلایی برای زندگی مشترک و در کل روابط با دیگران، در دست شما خواهد بود.
منبع:‌www.Doctissimo.fr

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.