انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، پیامی همزمان برای ایران و اسرائیل هست.

۱-رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه در تهران به دنبال خلق روایت‌های ابهام آمیز و اختلاف انگیز بود. اینک نه تنها به این هدف گذاری دست نیافته بلکه اعضای حماس فردی را به ریاست دفتر سیاسی خود برگزیدند که همانند اسماعیل هنیه به ایران نزدیک بلکه در برخی مواضع و عملکردها به نوعی دیگر به ایران نزدیکتر است. یحیی السنوار در مبارزه راهبردی در میدان با رژیم صهیونیستی دارای محاسباتی بسیار نزدیک با اصول محاسباتی ایران است. بنابراین این انتخاب معنادار و با اهمیت سیاسی در معادلات فلسطین، پیامی همزمان و مشترک ولی با دو معنای متفاوت برای ایران و اسرائیل محسوب می‌شود.

۲- حماس با این انتخاب، یک پیام اختصاصی برای رژیم صهیونیستی نیز صادر کرد. این ضلع مهم محور مقاومت نه تنها فردی خارج از غزه و دور از دسترس‌تر برای ترور را به ریاست دفتر سیاسی خود انتخاب نکرد بلکه در اقدامی که کمتر قابل پیش بینی بود، فردی از درون باریکه غزه را که در چند ماه گذشته نیز در حال مبارزه رو در رو با رژیم صهیونیستی بوده را به عنوان فرد محوری خود انتخاب کرده است. پیام صریح‌تر آن است که حماس نه تنها عقب‌نشینی نکرده و منفعل نشده بلکه چند گام نیز به جلو برداشته است.

۳- یحیی السنوار به عنوان فردی که از نزدیک سالها در حال جنگیدن با رژیم صهیونسیتی است، بیش از بسیاری دیگر می‌داند که نسبت حقیقی ایران با موضوع فلسطین چیست و چه سطح تفاوت بزرگی با دیگر کشورهای حامی فلسطین دارد. اصولاً شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت در میدان عمل دریافته‌اند که حفظ و تقویت ارتباط با ایران، واقعی‌ترین و بزرگترین کمک عملی به آرمان قدس شریف و  آزادی فلسطین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.