انتخابات

قدس آنلاین:آیت‌الله سید حسن ضیایی از پژوهشگران و محققان طب اسلامی گفت: رژیم غذایی مناسب نیمی از بیماری‌های گوارشی را درمان می‌کند.<BR>

رژیم غذایی مناسب درمان کننده نیمی از بیماری های گوارشی است

به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله ضیایی در ویژه برنامه «طب‌المعصومین» که با حضور عموم زائران در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، به تشریح روش‌های درمان بیماری‌های اسهال و کولیت خونریزی ‌دهنده پرداخت و افزود: افراد مبتلا به این بیماری‌های دستگاه گوارش علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، باید از استرس، اضطراب، درگیری‌های ذهنی و دیگر اختلالات ذهنی دوری کننند.
وی با بیان این‌که اسهال یا التهاب حاد روده یک بیماری عادی است، گفت: کولیت خونریزی‌دهنده نوعی از بیماری التهابی روده بزرگ است.
این مدرس طب اسلامی در حوزه علمیه، برای درمان بیماری‌های یبوست و کلیت زخمی روده، خوردن روزانه 14 عدد سنجد به صورت متناوب را مفید دانست و افزود: خوردن میوه خرمالو، پودر هسته انار، سیاه دانه، دم کرده گل بابونه و گل بومادران به همراه شکر و مربای آمله نیز مؤثر است.
ضیایی، خوردن فرفیون، سنای حجازی، قطره هایپیران، دم کرده چای کوهی، قطره پاسی پی و یک لیوان شیر سرد به همراه یک قاشق عسل را برای درمان این بیماری‌ها مفید عنوان کرد.
وی اظهارداشت: همچنین می‌توانید پودر گل محمدی، برگ سنا، برگ کاسنی گل ختمی و خبازی و پودر قند را به مقدار مساوی با یک لیوان آب مخلوط کنید و بخورید.
وی در ادامه گفت: خوردن میوه‌هایی از جمله طالبی، گیلاس، کاهو، گلابی و مغز خیار بوته‌ای برای درمان یبوست و کلیت زخمی است.
مدرس طب سنتی در حوزه علمیه، خوردن توت فرنگی، کیوی رسیده با پوست، مغز میوه فلوس را برای درمان هر نوع یبوستی مناسب عنوان کرد.
پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افرادی که به نفخ شکم، دل پیچه، اسهال آمیوی، سوء هاضمه و ضعف معده مبتلا هستند، سبزی کاکوتی به همراه دوغ یا ماست، پودر نعنا یا عرق آن، دم کرده هل سبز، نصف قاشق پور کندر خوراکی به همراه شکر، گیاه گشنیز و گل پر را مصرف کنند.
وی در ادامه به رژیم غذایی مناسب افرادی که به اسهال و کولیت خونریزی‌دهنده مبتلا هستند، اشاره کرد و افزود: این بیماران باید از خوردن غذای مانده، موادی که دارای اسانس شیمیایی هستند، کافئین، تخم مرغ، انواع کوکوها، موز، آبمیوه‌های شیمیایی، گوجه سبز، فست فود‌ها و غذاهای سرخ‌کردنی و خرما اجتناب کنند.
به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، وی اظهارداشت: افرادی که آفت دهان یا تبخال دارند می‌توانند دم کرده برگ مورد را در دهان قرقره کرده و بیرون بریزند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرح انگیز IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    2 0
    با سلام بیماری من التهاب روده ای و رماتیسم روده ای دفع خون و خلت و اسهال شدید همراه با درد شکمی لطفا راهنمایی کنید
  • صادقی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    سرطان برست تومری به اندازه 5cmشش جلسه شیمی درمانی شده آیا از نظر طب اسلامی قابل درمان است تا از عمل جراحی صرف نظر کند