نیویورک تایمز به نقل از یک مقام غربی گزارش داد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آتش خودی از سوی نیروهای اوکراینی ممکن است دلیل سقوط جت جنگنده اف-۱۶ باشد.

نیویورک‌تایمز: جنگنده اف-۱۶ اوکراین احتمالاً با آتش خودی سرنگون شده است

نیروی هوایی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی حادثه برای جت اف-۱۶ است و در این رابطه با آمریکا همکاری‌هایی دارد.

در همین حین یک مقام غربی به تایمز گفت که تحقیقات اولیه نشان‌دهنده این است که شواهدی مبنی بر این که آتش خودی از سوی نیروهای اوکراینی منجر به سقوط این جت شده وجود دارد.

به گفته این مقام موشک پاتریوت اوکراین ممکن است که منجر به سقوط جت اف-۱۶ شده باشد. این مقام همچنین اعلام کرد که احتمال دیگر می‌تواند نقص فنی در سیستم این جت بوده باشد.

 یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه از سقوط یک جنگنده اف-۱۶ اوکراین در روز دوشنبه خبر داد و مدعی شد مطابق با گزارش‌های اولیه، این جنگنده ساخت آمریکا توسط آتش دشمن ساقط نشده اما این حادثه در جریان حمله موشکی گسترده روسیه رخ داده است.

نیروی هوایی اوکراین نیز شب گذشته مرگ خلبان اف-۱۶ را تایید کرد.

خبر سقوط یکی از معدود جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین ضربه بزرگی به کی‌یف محسوب می‌شود چراکه این کشور ماه‌ها برای دریافت این جنگنده‌ها تلاش کرده بود.

کی‌یف امیدوار است که این هواپیماهای پیشرفته غربی به نیروهایش در میدان نبرد برتری بدهند. یک مقام آمریکایی دیگر اعلام کرده که در مجموع ۶ جنگنده اف-۱۶ تاکنون وارد اوکراین شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.