تحولات منطقه

۱۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۹۴۴۴

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: شناسایی اولیه‌ بیش از ۱۱۰۰ مدرسه سنگی براساس فهرست اعلام شده، صورت گرفته است .

شناسایی ۱۱۰۰ مدرسه سنگی در کشور
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجید عبداللهی، درباره ساماندهی مدارس سنگی گفت: موضوع ساماندهی این مدارس به عنوان یکی از محورهای کلیدی مجموعه سازمان نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به تازگی با ورود رئیس‌جمهور به حوزه عدالت آموزشی و توسعه و ترویج این موضوع در حوزه نوسازی مدارس، کار با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و دنبال می‌شود افزود: موضوع ساماندهی مدارس سنگی دارای چند مرحله است که مرحله نخست شناخت و شناسایی این مدارس در سطح کشور است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه برای انجام این موضوع نظام‌نامه‌ای نوشته و ابلاغ شده است ادامه داد: شناسایی اولیه‌ بیش از ۱۱۰۰ مدرسه صورت گرفته که براساس فهرستی است که اعلام شده، باید ارزیابی فنی موضوع صورت بگیرد تا مشخص شود چه تعداد از این پروژه‌ها در فرایند جایگزینی، نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی قرار می‌گیرند.

عبداللهی با بیان اینکه نکته جدی این موضوع که مورد تاکید رئیس جمهور نیز است، توجه به حوزه مردمی‌سازی است گفت: مشارکت مردم در این عرصه باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بتوانیم با استفاده از ظرفیت مردمی بخش عمده این پروژه‌ها را به‌خصوص پروژه‌های کوچک مقیاس را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز کشور و کمک و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی به عنوان چارچوب باید پیش‌بینی شود اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای انجام کارها باید در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر مکانیزم‌ها و چارچوب‌های مربوط به این موضوع در دستور قرار گرفته و با مشارکت نهادهای انقلابی و برخی از قاعده‌هایی که وجود دارد امیدواریم کار به نتیجه دقیق‌تر و منظم‌تری برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha