انتخابات

وزش باد و بارانهای سیل آسای چند روز گذشته سبب خسارات جانی و مالی فراوانی به بخشهایی از خراسان رضوی شد.<BR>

مرگ 3 نفر و خسارت میلیاردی سیل و طوفان در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ما از رشتخوار طوفان چند روز گذشته بیش از 33میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی باغی، زراعی و دامی این شهرستان وارد کرده است.
به گفته محمد احمدی رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار طوفان به بیش از 10 درصد اراضی گندم ، 30 درصد مزارع، 30 درصد باغات، 30 درصد گلخانه ها و 30 میلیارد ریال به تأسیسات زیر بنایی و امور دام این شهرستان خسارت وارد کرد.
عضو انجمن صنفی امور کشاورزی شهرستان رشتخوار نیز گفت: به واسطه خسارات طوفانِ چهارشنبه گذشته ، خسارت میلیاردی به 1800 هکتار از اراضی پسته رشتخوار وارد شده است.
حسین چوپان اظهار داشت: بر اثر طوفان افزون بر شکسته شدن درختان پسته بیش از 810 تن از محصول درختان باغات پسته رشتخوار از بین رفت و همچنین این طوفان خاک قرمز تولید پسته را در سال جاری با کاهش چشمگیری روبه‌رو کرده است.
وی با ذکر اینکه 1500 کیلو گرم از هر هکتار باغات رشتخوار ؛ پسته برداشت می شود، اظهار داشت: در سال جاری افزون بر خسارت طوفان، سرما نیز به درختان پسته این شهرستان خسارت زده بود.
فرماندار رشتخوار هم در این خصوص گفت: طوفان چند روز گذشته برق روستاهای بخش مرکزی و جنگل را به مدت 5 ساعت قطع کرد و باعث شد شن و خاک وارد خانه‌های مردم شود که با تلاش مسؤولان در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته است.
هاشم جنگی با بیان اینکه این طوفان بی‌سابقه‌ترین طوفانی بود که رشتخوار را در نوردید، خاطرنشان کرد: بر اثر شدت طوفان یک آغل ریزش کرد و 40 رأس گوسفند تلف شد و همچنین خسارات زیادی به بخش کشاورزی و دامداری وارد شد.
وی با اشاره به اینکه اکنون فصل برداشت گندم و جو است، گفت: خرمن‌هایی که از سوی کشاورزان جمع شده بود توسط طوفان از بین رفت.
جنگی خاطر نشان کرد: در پی طوفان بیش از 100 نفر که در مسیر جاده خواف و رشتخوار در حال تردد بودند اسکان داده شدند.
شهردار رشتخوار هم اظهار داشت: طوفان گرد و خاک که بیش از 90 کیلومتردرساعت سرعت داشت رشتخوار را درنوردید ودر چند دقیقه هوای شهر تیره و تار شد.
عباس یعـــقوبی با ذکر اینکه این طوفان بی سابقه خسارتهای زیادی به اماکن و اموال شخصی و دولتی وارد کرده است، خاطر نشان کرد: نشستن لایه ضخیمی از خاک در سطح شهر و شکسته شدن چند اصله درخت و تابلوهای راهنمایی سبب اختلال در زندگی مردم شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر رشتخوار نیز از امدادرسانی به 50 نفر بر اثر طوفان گرد و غبار و شن خبر داد.
سید علی حسین زاده در تشریح جزییات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در جریان طوفان گفت: بر اثر طوفان گرد و غبار و شن که از ساعت 21 چهارشنبه 7 خرداد رخ داد و 2 ساعت ادامه داشت ، جمعیت هلا‌ل‌احمر رشتخوار 3 تیم از امدادگران خود را جهت امداد رسانی در مسیر ارتباطی رشتخوار به تربت حیدریه که مسدود شده بود اعزام کرد.
وی با بیان اینکه 50 نفر به دلیل وزش طوفان گرد و غبار و شن دچار حادثه شدند، افزود: با هماهنگی صورت گرفته، نسبت به اسکان این افراد در پایگاه امداد جاده ای اقدام شد، همچنین به تعدادی از خودروهای سواری نیز به دلیل نقص فنی و انحراف از مسیر جاده توسط تیمهای عملیاتی این شعبه امدادرسانی شد.
حسین زاده گفت: شرایط خاص منطقه‌ای و خشکسالی های چند سال اخیر سبب شد طوفان شن همراه با گرد و غبار جنوب خراسان رضوی را فرا بگیرد .
وی افزود : بیشتر افراد درگیر در این طوفان با مشکلات تنفسی روبه‌رو بودند که با توجه به بروز بیماری‌های تنفسی ناشی از گرد و خاک در صورت تکرار مردم در هنگام طوفان از منازل خود خارج نشوند یا از ماسک استفاده کنند.


خسارتهای طوفان در قاینات
رعد و برق، طوفان شدید و گرد و خاک پنجشنبه شب گذشته خسارتهای زیادی در قاین به بار آورد و باعث تعطیلی مغازه‌های این شهر شد.
به گزارش خبرنگار ما، طوفان باعث قطع برق حدود دو سوم شهر قاین شد.
افزون بر این شماری از درختان شهر قطع و سقف بعضی از واحدهای دامی فرو ریخت. به گفته دهیار محمدآباد بیش از 20 درصد خسارت به باغات پسته این روستا وارد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز از جاری شدن سیل در شهرستان درگز خبر داد.
شایانفر گفت: سیل روز پنجشنبه گذشته سبب تلف شدن 110 رأس گوسفند و آسیب دیدگی 30 تا 50 درصدی محصولات زراعی و باغی شهرستان درگز به میزان 200 هکتار شده است.
وی همچنین از بارش باران شدید و وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و باغهای «روستای یدک» شهرستان قوچان طی بارندگی‌های روزهای گذشته خبر داد.
سیل جان 3 زن را در قلندر آباد گرفت
همچنین به گزارش خبرنگار ما از قلندرآباد در پی بارندگی جمعه گذشته در روستای اره کمر از توابع بخش قلندر آباد که به بروز سیلاب انجامید متاسفانه مسافران یک دستگاه خودروی پیکان گرفتار سیل شده که 4 نفر از سرنشینان خودرو توسط اهالی روستا نجات یافته، اما 3 سرنشین دیگر در این حادثه جان باختند.
این خبر حاکی است، قربانیان حادثه 20 تا 33 ساله بوده که اجساد آنان پس از ساعتی توسط اهالی در حاشیه رودخانه کشف شد.

***


آبگرفتگی در مشهد براثر بارش باران وتگرگ

محسن رحیمی عنبران : در پی بارش شدید باران و تگرگ عصر دیروز معابر و برخی منازل و واحد های صنفی شهر مشهد دچار آب گرفتگی شد.
به گزارش خبرنگار قدس ، در ﭘﯽ ﺑﺎرش ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎران و ﺗﮕﺮگ عصر دیروز،تا لحظه تنظیم خبر(ساعت20و30) ﺑﯿﺶ از 10 ﻣﻮرد آب اﻓﺘﺎدﮔﯽ در منازل ومغازه ها در نقاط مختلف شهر مشهد ﺑﻪ ﺳﺘﺎد ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺳﺎزﻣﺎن آﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ وخدمات ایمنی شهرداری مشهد اﻋﻼم ﺷﺪ. بنا بر اعلام مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد همچنین 2 مورد سقوط درخت بر روی خودرو نیز به سامانه 125 اطلاع داده شده است . حسین خاکپورافزود:بیشتر این آبگرفتگی ها در هسته مرکزی و شمالی شهر مشهد گزارش شده است و خوشبختانه این بارندگی تلفات جانی نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.