۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 367462

شركت ملی صنایع پتروشیمی اعلام كرد: براساس نیاز كشور و با هماهنگی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مجتمع پتروشیمی بندر امام به عنوان تنها واحد پتروشیمی در زمینه تولید بنزین یورو ٤، فعال است.

 تنها واحد تولید كننده بنزین یورو ۴

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از شركت مزبور، بدنبال درج خبری در برخی رسانه ها مبنی بر تكذیب تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی، شركت ملی صنایع پتروشیمی توضیحاتی را برای تنویر افكار عمومی و ارائه اطلاعات صحیح منتشر كرد .
برپایه این گزارش، برخی شركت های پتروشیمی در دولت گذشته، با توجه به نیاز شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ریفورمیت (از مواد پایه تولید بنزین) تولیدی خود را به عنوان فرآورده اكتان افزا به شركت یاد شده تحویل می دادند.
اكنون با توجه به نیاز كشور با هماهنگی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شركت پتروشیمی بندر امام با اتكا به توانمندیهای كارشناسان خود فرآورده های مطابق با ویژگی های بنزین یورو ٤ تولید و به این شركت تحویل می دهد.
پتروشیمی بندرامام با توجه به توان فنی و علمی موجود در خود، آماده تولید روزانه یك تا 1.5 میلیون لیتر بنزین با كیفیت و استاندارد یورو ٤ و تحویل آن از طریق خط لوله، كشتی و یا عرضه و توزیع در جایگاههای توزیع سوخت است.
بر این اساس، پس از اخذ تائیدیه های لازم در شهریور ١٣٩٤ با عقد تفاهمنامه با شركت پالایش و پخش فراورده های نفتی، این شركت متعهد به تحویل ماهانه ٤٥ هزار تن برابر با ٦٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ به آن شركت شد.
اكنون طبق توافق دو طرف محموله تهیه شده ابتدا از سوی آزمایشگاه ذیربط مورد آزمایش كیفی قرار گرفته و پس از تطبیق كیفیت آن با استاندارد یورو ٤ و تائید آن توسط شركت پالایش و پخش فراورده های نفتی، برای توزیع در كشور تحویل آن شركت می شود.
محصول بنزین یورو ٤ حاصل آمیختن (Blending) سه ماده پارافینی پایه عاری از سولفور با درصد حجمی ٥٠ درصد و ماده آروماتیكی عاری از بنزن و سولفور با درصد حجمی ٣٥ درصد و ماده اكتان افزا (MTBE) به میزان ١٥ درصد است.
پتروشیمی بندر امام با توجه به تنوع فرآیندهای تولیدی كه سبب متمایز شدن این شركت نسبت به شركتهای دیگر است؛ همه این اجزا را در واحدهای داخلی خود تولید و برای ساخت بنزین یورو ٤ استفاده می كند.
در حال حاضر بنزین مصرفی در اروپا حداقل از نوع یورو4 است و در برخی كشورهای این قاره از یورو6 نیز استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.