موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

قدس آنلاین- تبریز: قائم‌مقام سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان در ۱۲ ماهه سال گذشته بدون احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی به ۲ میلیارد دلار رسید.

آذربایجان‌شرقی به ۹۷ کشور دنیا ۲ میلیارد دلار محصولات غیرنفتی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، غلامعلی راستی با تشریح آمار صادرات غیرنفتی استان در سال 94 اظهار داشت: براساس آخرین آمار آنچه که از ابتدای سال 94 مورد تاکید مقامات و مدیران سازمان‌های اقتصادی استان در خصوص صادرات 2 میلیارد دلاری بود محقق شد.  

وی با اشاره به ترکیب کالاهای صادراتی ادامه داد: عمده صادرات مربوط به کالاهای صنعتی با بیش از 900 میلیون دلار، کالاهای کشاورزی با 277 میلیون دلار و فلزات با 180 میلیون دلار است.

وی آمار استخراجی را شامل تمام کالاهای صادراتی آذربایجان‌شرقی از مبادی گمرکات استان و سایر گمرکات کشور اعلام و اضافه کرد: وزن کالاهای صادر شده از استان در 12 ماهه سال 94 معادل یک میلیون و 902 هزار تن است.

راستی میزان صادرات از طریق گمرکات استان در مدت یاد شده یک میلیون و 42 هزار و 590 تن به ارزش یک میلیارد و 27 میلیون و 944 هزار و 967 دلار اعلام کرد و گفت: این ارقام در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی 5 درصد و از لحاظ ارزشی 2 درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در 12 ماهه سال 94 مقدار 523 هزار و 77 تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 74 میلیون و 513 هزار و 218 دلار از طریق گمرکات استان آذربایجان‌شرقی وارد کشور شده است، اظهار داشت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال 93 به لحاظ وزنی چهار درصد و به لحاظ ارزشی 30 درصد کاهش داشته  است.

وی تعداد کشورهای مقصد صادراتی کالاهای استان را 97 کشور اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.