وزير فرهنگ يونان در ديدار رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، گفت: هيچ مانعي براي گسترش روابط پارلماني و فرهنگي بين دو كشور يونان و ايران وجود ندارد.

وزير فرهنگ يونان: هيچ مانعي براي گسترش مناسبات آتن و تهران وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، 'آريستيس بالتاس' وزير فرهنگ يونان روز پنجشنبه در ديدارحجت الاسلام والمسلمين 'احمد سالك' رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با وي، با اشاره به روابط ديرينه فرهنگي و تاريخي يونان و ايران، تمايل كشورش براي توسعه همه جانبه روابط و بويژه توسعه روابط فرهنگي با جمهوري اسلامي ايران را اعلام داشت.
رئيس كميسيون فرهنگي كشورمان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه دو ملت و دو كشور و فرهنگ غني مردم ايران و يونان، سطح عالي روابط فيمابين بويژه پس از ديدار نخست وزير يونان با مقام معظم رهبري، لزوم همكاري هاي دانشگاهي و علمي، فنآوري، تبادل استاد و دانشجو و نخبگان فرهنگي، گفت وگو ميان اديان و اثرات مثبت آن، همكاري هاي گردشگري، برگزاري نمايشگاههاي فرهنگي، هفته سينماي ايران و رويدادهاي مشترك فرهنگي در تهران و آتن را مورد تأكيد قرار داده و ضرورت توجه ويژه به خطر افراط گرايان در هدف قرار دادن ملت ها را خاطر نشان ساخت.
وزير فرهنگ يونان نيز با اشاره به اشتراكات فرهنگي ميان دو ملت، تأكيد كرد: 'روابط دوجانبه در شرايط بسيار مهمي قرار داشته و ديدار اخير نخست وزير يونان و هيأت همراه وي از ايران، نشانگر اين واقعيت است.
وي ادامه داد: ما آماده همكاري هاي دوجانبه فرهنگي از جمله در زمينه كتاب، تئاتر و موسيقي هستيم.
بالتاس تصريح كرد: از ديدگاه ما هيچ مانعي در توسعه روابط پارلماني و فرهنگي بين دو كشور وجود ندارد.
وزير فرهنگ يونان همچنين با اشاره به بحران خطرناك ناشي از تروريسم در جهان، بر وحدت براي مقابله با خطر افراط گرايي تأكيد كرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.