قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : رفتند و بر پیشانی، سربند " یا زینب " بستند و از رشادت و شهادت و اسارت بانوی صبر با خود زمزمه کردند.

چفیه های خونین باز می گردند...

گوش به ندای عشق سپردند و سربازان دین شدند. دانه به دانه بندهای پوتین حماسه را کشیدند، گره زدند و سفر کردند. رفتند به سرزمینی که تا چشم دوربین ها کار می کرد، بیابان بود و قساوت بود و دشمن بود.

مردانی که اسلحه بر دوش کشیدند و از خواب و خیال، دل کندند و با باد و آفتاب و خاکِ رزم، یکی شدند. با چفیه های خونین، یکی شدند تا داستان باشکوه عاشقی رقم بخورد.

تا همه آدم ها اسرار آمدن و رفتن ، یادشان بماند. یادشان بماند که عاشق ترها، پشت نقاب دنیا را می بینند و می دانند زندگی تنها سایه ایی زود گذر از یک واقعیت  بزرگ است.

 

سرزمین علویان در انتظار پاسداران حرم

عطر ايثار و شهادت بار ديگر در سرزمین علويان پیچید و مازندران شاهد شهیدان مدافع حرم خواهد بود.

سربازان لشكر هميشه پيروز 25 كربلا مازندران همچون سال هاي دفاع مقدس، اين بار در پاسداری از حرم حضرت زينب كبري(س) از جان خويش گذشتند و مازندران در ايام شعبانيه باری دیگر ميزبان 13عاشق اهل البيت خواهد بود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران با تائید شهادت ۱۳ مدافع حرم حضرت زینب (س) از ‌مازندران در درگیری با تروریست‌ها در حلب سوریه خبر داد و گفت: تعداد ۲۱ نفر از رزمندگان استان در این درگیری مجروح و جانباز شدند.

سرهنگ پاسدار حسینعلی رضایی با اشاره به اینکه تعدادی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) استان در درگیری روز گذشته به اسارت تروریست‌ها درآمدند، تصریح کرد: گروهی از مسئولان ارشد سپاه کربلای استان برای برنامه‌ریزی تحویل پیکرهای شهدا و زمان‌بندی تشییع این شهیدان عازم تهران شدند.

وی تاکید نمود: تا زمانی که پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم مازندران وارد کشور نشود نمی‌توانیم زمان دقیق تشییع را اعلام کنیم.

 

اعلام اسامی شهدای مدافع حرم مازندران

بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اسامی ۱۳ شهید مدافع حرم مازندران در منطقه خان طومان سوریه را اعلام نمود.

در این پیام نام شهدای مازندرانی مدافع حرم، شهید محمد بلباسی از  قائمشهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهید رضا حاجی زاده از آمل، شهید حسن رجایی فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهیدسعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از  فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر، شهید ید ا... قنبری از بهشهر اعلام شده است. 

اين شهداي عزيز در منطقه خان طومان سوریه مورد حمله تکفیری ها قرار گرفتند و به شهادت رسيدند و زمان تشییع آنان متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است: استان مازندران قبل از اين 17 شهيد مدافع حرم داشته و با 13 شهيد ديگر كه تقديم كرده است شهداي مدافع حرم مازندران به 30 شهيد رسيده است.

 

امنیت پایدار را مرهون دلاوری رزمندگان هستیم

 آیت الله طبرسی، نماینده مقام معظم رهبری در استان و ربیع فلاح، استاندار مازندران با صدور پیامی، شهادت جمعی از فرزندان مازندران در دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) را تبریک و تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: شهادت تأثر انگیز 13 تن از مجاهدان فی سبیل الله و مدافعان مازندرانی حرم اهل بیت (س) در تهاجم ناجوانمردانه گروهک تکفیری داعش در شهرک خان طومان سوریه موجب تعزیت عموم شهروندان مازندرانی گردید.

فراز و فرودهای تاریخ دفاع مقدس همواره نقش برجسته رزمندگان دلاوری را مجسم می کند که در تمامی محاسبات، تعیین کننده ترین نقش را با حضور تأثیر گذار خویش ایفا کردند و پیدایش و بقای چنين نسلی زیر بنای امنیت پایدار ایران اسلامی است که امروز جهان آشوب زده را غرق در تحیر کرده است.

یقینآ حضور قابل تأمل رزمندگان کشورمان در مناطق عملیاتی سوریه که کمک مستشاری عملیات ها را به عهده دارند، باز هم تضمین کننده همین امنیت پایداری است که نظام سلطه جهانی چه در مصاف های مستقیم و چه در جنگ های نیابتی آن را مورد هدف و قدم به قدم برای نزدیک شدن به مرزهای کشورمان نمادهای مقاومت را تحت تهاجم خود قرار داده است.

امیدواریم که خون سرخ این شهدای عزیز زمینه های نابودی داعش و اربابان جنایتکار آنها را فراهم کرده و ملت ایران را نیز قدردان امنیت پایداری بدانند که مرهون همین عزیزان فداکار است.

 

آخرین مصاحبه "شهید بلباسی"

شهید محمد بلباسی که چند روز پیش در سوریه به شهادت رسید معتقد بود کشورهای دیگر افسانه ایثارگری و مقاومت برای خود ایجاد می‌کنند اما ما فرهنگ دفاع مقدسی داریم که هنوز آن را به نسل سوم و چهارم انتقال نداده ایم.

مسئول اردویی سپاه کربلای مازندران و اولین شهید قائم شهری مدافع حرم، در هفته های پایانی اسفند سال گذشته در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در گفتگو با ایسنا گفت: باید در انعکاس ارزش‌های دفاع مقدس، هنر با بحث روایتگری  و بازیگری همراه شود.

وی با بیان اینکه رسانه در حال حاضر از اهمیت فراوانی برخوردار است، تصریح کرد: با یک عکس، خبر، مصاحبه و یا گزارش مناسب، مردم از اتفاقاتی که در این اردوها به وجود می‌آید مطلع می‌شوند و این امر اثرگذاری این اردوها را افزایش می‌دهد.

مسئول اردوهای راهیان نور مازندران تاکید نمود: باید با یک خبر، تغییر نگرش ایجاد کنید و بر روی جوانان تاثیر بگذارید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.