جرمی كوربین' رهبر حزب مخالف كارگر روز سه‌شنبه ضمن درخواست مجدد از هواداران این حزب برای حمایت گسترده از حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در همه پرسی ۲۳ ژوئن گفت: مردم انگلیس با یك انتخاب تاریخی مواجه هستند.

مردم انگلیس مواجه با یك 'انتخاب تاریخی ' هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جرمی كوربین رهبر حزب كارگر در مراسم شروع كارزار تبلیغاتی این حزب كه با استفاده از اتوبوس صورت می گیرد، گفت: به‌رغم وجود خیلی انتقادات از اتحادیه اروپا، بسیاری از فرصت‌های شغلی در انگلیس به تجارت با اروپا وابسته است.
رهبر حزب كارگر عنوان كرد كه حمایت كامل وی از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به این دلیل است كه این مساله به دفاع از حقوق كارگران و محیط‌زیست و حفظ فرصت‌های شغلی كمك می‌كند.
كوربین گفت: «ما نیاز به یك پیام محكم داریم كه درواقع نه‌تنها می‌توانیم در دفاع از حقوق كارگران ایستادگی كنیم، بلكه می‌توانیم با چالش عظیم سیر مهاجرت جهانی، حفاظت از آزادی انسان‌ها در انگلستان برای زندگی، كار و بازنشستگی در خارج روبرو شویم، بنابراین پیوند با قاره اروپا را حفظ می‌كنیم.'
رهبر حزب كارگر همچنین با اشاره به ادعاهای صورت گرفته در مورد فشارهای حاصل از حضور مهاجران اروپایی بر وضعیت بازار كار و حقوق كارگران در انگلیس گفت: مهاجرت الزاماً سبب فشار بر خدمات عمومی یا تاثیر منفی برای دستمزدها نمی‌شود.
وی در همین راستا از 9.3 میلیون مردمی كه در انتخابات پارلمانی ماه 'می ' سال گذشته میلادی كه به نامزدهای حزب كارگر رأی دادند خواست كه به ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا رأی دهند.
رهبر حزب كارگر همچنین در حاشیه مراسم این كمپین، به روزنامه تایمز گفت كه انگلیس در همه‌پرسی 23ژوئن مواجه با یك 'انتخاب تاریخی ' است و باور دارد كه انگلیس در كنار اتحادیه اروپا بایستی با چالش قرن 21 مقابله كند.
كوربین پیشتر با اشاره به سئوالات مطرح‌شده در مورد تغییر دیدگاه مخالفش در مورد حضور انگلیس در اتحادیه اروپا گفته بود حزب كارگر و اتحادیه‌های كارگری به‌رغم برخی كاستی‌ها در این اتحادیه، از عضویت انگلیس در آن حمایت به عمل‌آورده‌اند.
وی عدم پاسخگویی دمكراتیك اتحادیه اروپا به انتقادها و خواسته های مردم اروپا را از جمله این كاستی ها خوانده و گفته است: با همكاری یكدیگر در كل اروپا، می توانیم ضمن ارتقای وضعیت اقتصادی مان، از حقوق اجتماعی و حقوق بشر حمایت به عمل آورده و با تغییرات آب و هوایی و فرارهای مالیاتی مقابله كنیم.
وی برای رفع كاستی های موجود در اتحادیه اروپا خواهان اجرای شماری از اصلاحات از جمله اصلاح دمكراتیك در این اتحادیه با هدف به حساب آوردن بیشتر رای مردم ، اصلاحات در شرایط شغلی و ایجاد رشد پایدار و تقویت بازار كار و گسترش حقوق كارگران در جامعه حقیقی اروپایی شده است.
حمایت صریح جرمی كوربین و حزب كارگر از كمپین حامی حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به معنای حمایت سه اتحادیه بزرگ كارگری این كشور از این كمپین است
براساس گزارش ‌های منتشرشده جرمی كوربین در جریان همه‌پرسی سال 1972 میلادی برای پیوستن انگلیس به اتحادیه اروپا، با عضویت كشورش در این اتحادیه مخالفت كرده بود.
شش هفته مانده به برگزاری همه‌پرسی در انگلیس، به نظر می‌رسد شكاف میان موافقان و مخالفان خروج از اتحادیه اروپا عمیق‌تر می‌شود.
مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن به خروج یا ادامه حضور كشورشان در اتحادیه اروپا رأی دهند.
براساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته 43 درصد از مردم انگلس خواهان خروج از اتحادیه اروپا و 46 درصدشان خواهان ماندن در این اتحادیه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.