امام جمعه شاهرود گفت: خلاقیت های فرهنگی و اراده ملت ایران همراه با توکل و عنایت الهی ؛همیشه نجات دهنده و راهگشای بسیاری از مشکلات سخت است .

خلاقیت های فرهنگی ملت ایران همیشه نجات دهنده و راهگشا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه شاهرود در حسینه 'قلعه' افزود:این موضوع از ابتدای نهضت و قیام اسلامی مرم به رهبری امام راحل در مواقع مختلف به اثبات رسیده است.
وی ادامه داد: مدیریت فرهنگی و هیات امنای مساجد ،همراه والدین کودکان ونوجوانان با خلاقیت ،برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان زمینه جلب بیشتر اقشار مختلف را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: مهمترین برنامه ها، بصیرتی است که ذهن ،جهان بینی و نگرش انسان را تغییر دهد و تحول ایجاد کند.
وی تاکید کرد: هیات امنای یکی از مساجد شاهرود طرحی برای دختران تازه به سن تکلیف رسیده در ماه رمضان دارد که با فعالیت های فرهنگی این نوجوانان را بیشتر جذب مسجد کنند.
امام جمعه شاهرود گفت:مجلس خبرگان رهبری مهمترین عامل ثبات ، آسایش و آرامش جمهوری اسلامی است و وظیفه آن حراست از هویت اسلامی و انقلابی نظام است .
ترابی با اشاره به اینکه انتخاب آیت الله جنتی به ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تودهنی محکمی برای بنگاههای سخن پراکنی استکبار است ادامه داد: این یار امام راحل و رهبری خار چشم همیشگی دشمنان ایران اسلامی است.
خطیب جمعه شاهرودبا اشاره به اینکه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو روز در شاهرود به همت اداره اوقاف و امور خیریه درحال اجرا است گفت:قرآن پناه و راهشگای همیشگی آزادیخواهان و مسلمانان است .
حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل از سال 57 تا 1379 در جنوب لبنان و بیروت جولان می داد، تاکید کرد: با همت مقاومت و حزب الله دشمن تا دندان مسلح با شکست مفتضحانه مجبور به فرار شد.
ترابی قراراد دادهای مهم با هندوستان به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان ، افغانستان و پاکستان که منجر به رونق اقتصادی چابهار و منطقه خواهد شد را جایگزین مناسبی برای نگاه و امید به غرب دانست.
وی با اشاره به محاصره شهر اشغال شده فلوجه عراق از سوی ارتش و نیروهای مردمی این کشور؛ گفت:فلوجه یکی از مقرهای مهم حزب بعث و تندروهای تکفیری است که با آزادسازی آن ،نقشه دشمنان برای برهم زدن جغرافیای سیاسی عراق ،سوریه و منطقه نقش برآب خواهد شد.
ترابی گفت:در مقابل شیطان بزرگ باید جهاد کبیر هم داشت چرا که شیطان تجسم پلیدی است و هرگز نباید به فکر رابطه با تجسم پلیدی باشیم. 
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: جوانان حزب اللهی ما باید محیط ساز و موثر باشند و محیط برآنان تاثیر ی نداشته باشد.
خطیب جمعه این هفته شاهرود ماه خرداد را ماه امام راحل مقاومت ،پیروزی و انتظار فرج دانست که آینده روشن در ادامه بی شائبه راه امام و رهبری است .
در نماز جمعه این هفته شاهرود نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز حضور داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.