سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که موضع سازمان ملل درباره حذف نام ائتلاف عربستان از لیست سیاه موضعی متزلزل و ناپایدار است.

انتقاد انصارالله از موضع سازمان ملل در میان تقدیر عادل الجبیر از عقب‌نشینی بان کی مون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: عقب‌نشینی سازمان ملل از درج نام ائتلاف عربستان در لیست سیاه به دلیل جنایت‌هایش علیه کودکان یمنی تا زمان تحقیقات درباره این مساله موضعی متزلزل است. برخی کشورها دروغ‌بافی‌هایی را درباره کودکانی که در جبهه‌های نظامی می‌جنگیدند، صورت دادند. این دروغ‌بافی‌ها واکنشی به موضع سازمان ملل درباره جنایت‌های عربستان علیه کودکان یمنی بود. عبدالسلام گفت: پس از بررسی اولیه برخی اسامی مشخص شد که این افراد در عملیات قاچاق و نفوذ در مرزهای عربستان و یمن بازداشت شده‌اند و از مناطق منبه، غمر و شداء هستند. وی تأکید کرد: متجاوزان مثل عادت همیشگی خود هیچ منطق و بهانه‌ای برای مخفی کردن جنایت‌هایشان  ندارند؛ جنایت‌هایی که مردم یمن هرگز آن را فراموش نخواهند کرد حال چه سازمان ملل اسامی این جنایتکاران را در لیست سیاه خود قرار بدهد چه ندهد.
عبدالسلام تأکید کرد که عملیات قاچاق و نفوذ که در مرزهای یمن و عربستان رخ داده نتیجه درد و رنجی است که بر مردم یمن تحمیل شده و آن‌ها را مجبور کرده تا به هر طریقی دنبال یک لقمه نان بگردند.
وی اسامی کودکانی را که در عملیات نفوذ و قاچاق بازداشت شده‌اند، فاش کرد. عربستان روز دوشنبه از سازمان ملل خواست فورا گزارش خود را تصحیح و تمامی اتهامات علیه نیروهای ائتلاف را لغو کند. سازمان ملل اخیرا در گزارش سالانه خود درباره سرنوشت کودکانی که قربانی درگیری‌های مسلحانه در سال ۲۰۱۵ شده‌اند ائتلاف عربستان را مسئول مرگ ۶۰ درصد از کودکان یمنی دانست که طی سال گذشته در یمن کشته شدند اما بعدا از این تصمیم خود صرف نظر و نام ائتلاف عربستان را از این لیست حذف کرد. این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تصمیم سازمان ملل را برای حذف نام ائتلاف عربستان از لیست سیاه ستود و ابراز امیدواری کرد که  این سازمان در آینده ابتدا از دقت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و بعد گزارشات خود را منتشر کند. وی بر تمایل عربستان برای دفاع از مشروعیت در یمن جهت برقراری صلح و امنیت در این کشور و مبارزه با گروه‌های تروریستی و حفظ سلامت غیرنظامیان به ویژه کودکان تأکید کرد. در همین راستا اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از آزادی بیش از 50 کودک یمنی توسط ائتلاف عربستان استقبال و آن را گام مثبتی در پرونده اسرا و زندانیان دانست. برخی منابع مدعی‌اند که انصارالله این کودکان را به عضویت خود درآورده بودند تا در جبهه‌های جنگ در کنار انصارالله با متجاوزان مبارزه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.