مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : ۱۶ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی مشکل دار داده می شود.

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی یزدانی در جلسه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود : با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها، ایجاد شده و همه تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع تولید بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم. 
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی تبیین شده است تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی و یا تولیدی شده‌اند به شرط آن که بتوانند تا پایان سال جاری ظرفیت تولید واشتغال خود را افزایش دهند، از این تسهیلات بهره مند شوند. مهندس یزدانی بیان کرد: شناسایی بنگاههای کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال ، کمتراز 50 درصد ظرفیت، بین 50 تا 70 درصد وهمچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و یا خارج از آن در دستور کار است.
وی افزود: همچنین در این طرح پیش بینی ‌شده است بانکها حداکثر ظرف یک ماه نسبت به بررسی طرح ها و واحدهای معرفی شده از سوی ستاد تسهیل ‌استانها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند. 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ‌درادامه تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه برای 87 هزار و 917 واحد پروانه بهره برداری صادر شده که 80 هزار و 81 واحد در ردیف صنایع کوچک است.
یزدانی تصریح کرد: از مجموع واحدهای اعلام شده 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود 42 درصد کل واحدهای به بهره برداری رسیده را شامل می شوند. 
یزدانی از اعطای مشوق به سرمایه‌گذاران جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهارداشت: حق انتفاع در ‌اکثر شهرکها ونواحی صنعتی افزایش قیمت نداشته و یا کمتر از نرخ تورم بوده است، البته برای متقاضیان‌تخفیف های مناسبی تا سقف 50درصد، در نظر گرفته شده است.
وی ضافه کرد: جهت ایجاد شرایط مناسب برای اجرای پروژه های نیمه تمام صنعتی و همچنین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی دستور العمل اعطای مشوقات به منظور بخشودگی تعدیل بدهی های معوق تهیه، تنظیم و به استانها ابلاغ شده است و متقاضیان باید تا پایان شهریور ماه، جهت بهره مندی از این مشوقات به شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.