خبر فوری

قدس آنلاین/ بجنورد : استاندار خراسان شمالی گفت : این استان در پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های سفر ریاست جمهوری موفق تر بوده و جزو استان‌های برتر شناخته شده است

دستگاه های اجرایی به دنبال افطاری دادن نباشند

علی اکبر پرویزی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف افزود: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی شهامت بعضی «نه» گفتن‌ها و صداقت در رفتار و گفتار را داشته باشند خیلی از مشکلات رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی یکی از اقدام‌ها است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این امر اقدام کنند. ما نمی‌خواهیم از ابزار فشار یا تهدید استفاده کنیم. اگر مدیری به این موضوع معتقد نیست یا توانایی انجام آن را ندارد، عرصه را به کسی دیگرواگذار کند.

  بدهی 500 هزار میلیارد تومانی دولت
وی خاطر نشان کرد :دولت 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه تمام و 550 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها ، پیمانکاران  ، بیمه‌ها و شرکت‌ها بدهکار است که اگر بخش خصوصی و مردم کمک نکنند، نباید از دولت انتظار داشت که به تنهایی همه مشکلات را رفع کند.
وی تصریح کرد : دولت هر سه ماه یک بار از ما گزارش پروژه‌های قابل واگذاری را می‌خواهد که استان این پروژه‌ها را اعلام کرده، ولی در عمل کاری صورت نگرفته است.
وی یادآور شد : اگر فکری برای پروژه‌های نیمه تمام نکنیم، باید منتظر از بین رفتن آنها باشیم و یا اگر طولانی شود، باز هم از بین خواهد رفت که این اتفاق برای نظام سنگین است.
وی بیان کرد: قرار بود، بانک‌های عامل هر شعبه یک طرح نیمه تمام را دنبال کنند که باید پیگیری شود که چه اقدام عملی در این زمینه صورت گرفته است.
پرویزی افزود: بانک‌ها که با فرد یا شرکتی وارد مشارکت می‌شوند، باید هم در سود هم ضرر آن‌ها مشارکت داشته باشد.

 تمرکز منابع مالی در تهران باعث فلج شدن استان شده است
وی با بیان اینکه نظام مالی و اعتباری بانک‌ها باید حل شود ، اظهار داشت : یکی از معضلات مؤسسات مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز است که استان را فلج کرده، تا جایی که در حال حاضر 60 درصد منابع استان‌ها در تهران است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان در مهر ماه جاری اشاره کرد و گفت : مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آماده سازی فضای مناسب برای برگزاری این کنگره اقدام های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر در استان افزود: استان خراسان شمالی همیشه در معرض حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و تگرگ است که خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های استان وارد می‌کند. بنابراین باید از ظرفیت بیمه برای کاهش اثرات ناشی از این حوادث استفاده کنیم .
این مقام مسؤول ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید نسبت به بیمه اموال منقول و غیر منقول و اطلاع رسانی و اهمیت دادن به موضوع بیمه اهتمام لازم را داشته باشند.
وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان بویژه نظامی و انتظامی خواستار پرداخت بدهی شرکت مخابرات شد و گفت : اگر این پرداخت‌ها بموقع انجام نشود، در توسعه زیر ساخت‌ها سهم استان کمتر می‌شود.
وی در ادامه یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در مکاتبات خود از واژه‌های نامناسب دستوری استفاده نکنند و با یکدیگر ارتباط متقابل و با احترام داشته باشند.
استاندار همچنین از افتتاح سد غلامان ، پست 400 جاجرم و بخشی از راه جنگل گلستان بعد از ماه مبارک رمضان با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.
وی در پایان به دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد که از افطاری دادن خودداری کنند تا مجبور نشوند، فاکتور سازی  و یا از منبع دیگری هزینه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.