قدس آلاین- تبریز: دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ورزقان با موضوع استمهال بازپرداخت وام هاي سررسيد ۹۵ دامداران به دليل خسارت بيماري تب برفكي تشكيل شد.

 بانک ها نسبت به استمهال وام های دامداران خسارت دیده از تب برفکی اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سرپرست فرمانداری ورزقان در این جلسه گزارشی ازتلفات و خسارات ناشی از بیماری تب برفکی به دامداران شهرستان ارایه کرد و ضمن تشكر از اداره دامپزشكي شهرستان در كنترل بيماري تب برفكي افزود: با توجه به خسارت هاي زيادي كه مستقيم و غير مستقيم در اثر شيوع بيماري تب برفكي متوجه دامداران شهرستان گرديده است و در راستاي سياست هاي حمايتي دولت تدبير و اميد لازم است تدابيري اتخاذ شود تا در حد مقدورات مساعدت لازم به اين قشر انجام شود.

صابر تقویمی افزود: با عنايت به گستردگي خسارتهاي ناشي از بيماري كه به انحاء مختلف چه از طريق تلفات دامي و چه از طريق كاهش شديد قيمت ها و يا هزينه هاي درمان و واكسيناسيون و هزينه هاي جانبي ناشي از عدم فروش، لازم است بانك هاي عامل شهرستان نسبت به استمهال وام هاي دامداران اقدام نمايند تا با اين اقدام بخشي از خسارت ها تعديل شود.
حسن زاده رئيس شبكه دامپزشكي ورزقان نیز ضمن ارائه گزارشي از وضعيت شهرستان در رابطه با بيماري تب برفكي و اقدامات انجام شده  افزود : با اقدامات انجام شده و تشكيل بموقع جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان و همكاري و هماهنگي دستگاههاي مرتبط، خوشبختانه بيماري مهار و كنترل شده و مشكل خاصي وجود ندارد.
سپس مدیران بانک های شهرستان برنامه های خود را در راستای حمایت از دامداران خسارت دیده بیان و آمادگی خود را بر اجرای مصوبات جلسه و استمهال وام های سررسید 95 دامداران خسارت دیده از تب برفکی با همکاری شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.