قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به اهداف اقتصادی از ظرفیت مناطق آزاد استقبال کرده‌اند، در حالی که با گذشت سه دهه از عمر این مناطق در ایران مناطق آزاد به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند.

جایگاه هیچ مناطق آزاد ایران پس از ۳ دهه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن خادم‌عرب‌باغی در دیدار با نماینده مردم تبریز و نایب رئیس مجلس بر لزوم توجه مجلس بر نقش مناطق آزاد ایران در تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کرد.

وی گفت: در بند یازدهم سیاست‌های ابلاغی اقتصادمقاومتی با صراحت به نقش آفرینی مناطق آزاد و بهره‌مندی از ظرفیت این مناطق تاکید شده است و در این میان حمایت، همکاری و همدلی مجلس و دولت راهگشای تحقق این امر است.

عرب‌باغی افزود: کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به اهداف اقتصادی از ظرفیت مناطق آزاد استقبال کرده‌اند، در حالی که با گذشت سه دهه از عمر این مناطق در ایران مناطق آزاد به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند.

وی گفت: اهداف مناطق آزاد همسو با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بوده و بسیاری از موارد در منطقه آزاد ارس در حال اجرا بوده که لازم است مجلس دهم برای ظهور چهره واقعی مناطق آزاد جدی‌تر عمل کند.

مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به بند یازدهم سیاست‌های ابلاغی اقتصادمقاومتی گفت: مناطق آزاد می‌توانند ظرفیت خوبی برای اجرا و تحقق سیاست‌های ابلاغی باشند و در این بین ارس با توجه به توسعه قابل قبول در زمینه‌های مختلف اقتصادی توان نقش‌آفرینی در کمک به اقتصاد ملی را دارد.

وی افزود: نگاه مجلس دهم نسبت به سیاست‌های ابلاغی اقتصادمقاومتی رفع موانع و حمایت جدی از صنعت و تولید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.