انتخاب چهاردهم

قدس آنلاین- گلستان: آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: در تاریخ حوادثی اتفاق افتاده است که خیلی ها به دنبال توجیه آن هستند اما این راه درستی نیست چون زمان اجازه این کار را نمی دهد و نمی توان چیزی را پنهان کرد.

حقوق های میلیونی برخی مدیران به انقلاب اسلامی ضربه می زند.

به گزارش قدس آنلاین وی ادامه داد: امروز زمان انفجار اطلاعات است و حقایق تاریخی هم پنهان نمی ماند و روشن می شود. امام علی(ع) یکی از کسانی بودند که حوادث را از قبل پیش بینی می کردند و همچنین شخصیتی داشتند که زمانی که به ایشان پیشنهاد خلافت را دادند، اعلام کردند که اگر تمام ثروت و ملک جهان را به من بدهند، خلافت را نمی پذیرم.

وی با بیان اینکه انسان نباید توجیه گر تاریخ باشد، گفت: همه ما انسان ها باید محقق تاریخ باشیم و به کلمات نورانی امام علی(ع) که در مسئله تقوا، حکومت داری و انسان بیان شده است، توجه کنیم.

آیت الله نورمفیدی  تصریح کرد: روز ۲۸ خردادماه به نام روز جهانی بیابان زدایی نامگذاری شده است. یکی از مشکلات حال حاضر بشر مسئله بیابان زایی بوده که در حال افزایش است و به اندازه ای مهم و دارای اهمیت است که جهان یک روز را در این رابطه نامگذاری کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: به علت زندگی ماشینی و گازهای تولید شده توسط فعالیت های انسان، بسیاری از زمین های مرغوب دنیا به بیابان تبدیل شده است و همه ما انسان ها باید مراقب منابع طبیعی از جمله جنگل ها، مراتع و رودخانه ها باشیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، گفت: دکتر چمران همیشه در میدان جهاد و جنگ بود و مثل عارفان در شب ها اهل مناجات و اشک بود. شب ها به مانند عارفان اهل مناجات با خدا بود و شخصیت پرورش یافته از امام علی(ع) داشت.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: دکتر چمران زندگی با رفاه خود در آمریکا را رها کرد و به کمک شیعیان لبنان آمد. پس از پایان انقلاب اسلامی و در آغاز جنگ تحمیلی هم به ایران آمد و در میدان جنگ حاضر شد. در ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ نیز زمانی که برای معرفی یکی از فرماندهان در حال حرکت بود، شربت شهادت را نوشید و به درجه رفیع شهادت رسید.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز اول تیرماه مصادف با آغاز هفته قوه قضاییه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر روی آن دارند و در حکم رئیس این نهاد حکومتی وظایف او را بیان کرده اند. از جمله وظایف قوه قضاییه ایجاد ساز و کار مناسب برای ایجاد عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، تامین سلامت ارکان قوه قضاییه با نظارت مناسب و مبارزه اساسی با فساد است که باید در کشور عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی و اداری به نظام جمهوری اسلامی ضربه می زند، اظهار کرد: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده قوه قضاییه قرار دارد و می توان مهم ترین وظیفه آن را ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد که باید در این مسئله بسیار مراقب بود. در روزهای گذشته بر روی حقوق های چند ملیونی مدیران بانک ها بسیار صحبت شده است و مردم نیز از این مسئله ناراضی هستند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به دلیل نداشتن سرمایه راکد شده است و بسیاری از کارگران نیز در تمام سالیان زندگی خود ۲۴۳ میلیون حقوق یک ماه مدیر بانک را نمی بینند. بعضی از مسئولان کار بسیار سنگینی دارند و باید حقوق زیادی هم دریافت کنند اما گرفتن ۲۴۳ میلیون حقوق در ماه برای یک مدیر بانک انصاف نیست و باعث ایجاد تناقص بین مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای پایداری نظام جمهوری اسلامی باید با مفسدان و پدیده شوم فساد برخورد جدی شود و به کسی اجازه داده نشود تا مبالغ بسیاری را از دولت دریافت کنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: نعمت های خداوند بی زحمت به دست نمی آید و باید در مصرف آنها نیز صرفه جویی کرد. آب مهمترین نعمت خداوند است و همه مردم باید در مصرف آن رعایت و مواظبت کنند چراکه انسان بدون آب نمی تواند زندگی کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: به فصل تابستان نزدیک می شویم و باید به توصیه های لازم توجه داشته باشیم تا آب یا برق قطع نشود. زمانی که مصرف برق زیاد است، نباید از کالاهای پر مصرف استفاده کرد و تنها باید از مسائل ضروری استفاده کنیم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در کشور ما مصرف آب بی رویه است و طبق برآوردهای انجام شده ۹۰ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می شود. باید الگوی مصرف را در جامعه تغییر دهیم و به سمت استفاده از آبیاری قطره ای برویم تا هدررفت آب را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.