یک متفکر مصری در مطلبی نوشت که دست کشیدن از دو جزیره تیران و صنافیر شنیع تر و زشت تر از توافقنامه صلح کمپ دیوید با اسرائیل بدون عقب نشینی کامل اسرائیل از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ است.

واگذاری جزایر مصر، زشت تر و بدتر از کمپ دیوید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه المصری الیوم در مقاله‌ای به قلم دکتر حسن حنفی استاد فلسفه و متفکر مشهور مصری با انتقاد شدید از واگذاری جزایر تیران و صنافیر به سعودی نوشت: دستگاه قضایی مصر علیرغم سیاست زدگی و حمایت از حکومت با صدور هزاران حکم اعدام و زندان، همچنان شرافتمند است و همچنان مردم مصر به حمایت از وطن خود پایبند هستند.

نویسنده در ادامه توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی بین مصر و سعودی را بدتر و زشت تر از قرارداد کمپ دیوید توصیف کرده و می نویسد: دست کشیدن مصر از خاک خود تنها موجب تشویق سودان برای مطالبه حلایب و شلاتین و وادی حلفا، تحریک لیبی برای بازپس گیری مناطق اولاد در غرب، درخواست اسرائیل برای گرفتن طابا و جزایر سه گانه در ورودی خلیج عقبه برای سیطره بر آبهای دریای سرخ تا باب المندب می شود و دریای سرخ را به دریاچه‌ای تحت سیطره اسرائیل به جای دریای عربی تبدیل می کند که در چارچوب طمع ورزهای اسرائیلی و نقشه های صهیونیست‌ها از نیل تا فرات قرار دارد و شامل سیناء و شام و عراق تا کعبه ابراهیمی می شود.

این توافقنامه همچنین نوبی های با سابقه تاریخی حکومت در مصر را تشویق به جدایی طلبی می کند و همچنین ساکنان سینا را به تشکیل حکومتی مستقل یا خودمختار تشویق می کند.

این همان طرح تجزیه و فروپاشی مصر است که مرزهایش از خارج بلعیده می شود و از درون و داخل هم زیر ضربات طائفه گرایی و خشونت داخلی و مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی قرار دارد و دستش را به سوی شرق و غرب دراز کرده است و و بدلیل زندانی کردن مخالفات و بازداشت هزاران نفر در درگیری با سازمان های حقوق بشری بسر می برد. دست کشیدن از دو جزیره تیران و صنافیر شنیع تر و زشت تر از توافقنامه صلح کمپ دیوید با اسرائیل بدون عقب نشینی کامل اسرائیل از اراضی اشغالی 1967 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.