خبر فوری

قدس آنلاین - يزد: فرمانده انتظامي استان یزد با بیان اینگه حجاب؛ عامل تحکيم بنيان خانواده" می باشد گفت : تقليد از غرب در مقوله حجاب يکي از مشکلات ديرينه برخي از زنان جامعه است که در بي هويتي خود غرق شده و اسير دست تبليغات ماهواره اي مي شوند.

حجاب عامل تحكيم بنيان خانواده است

به  گزارش قدس آنلاین از یزد ، سردار "ايرج کاکاوند" اظهارداشت :انسان، موقعيت طلب است و همواره مي خواهد در ميان مردم از جايگاهي در خور توجه برخوردار باشد و چنين جايگاهي به دو صورت حقيقي و کاذب محقق مي شود.

وی افزود : موقعيت حقيقي در اثر تحصيل علم و فضايل اخلاقي به دست مي آيد اما برخي از افراد ضعيف النفس و برخي از زنان و دختران جوان که فاقد اين ارزش ها هستند با نمايش زيبايي ها و جاذبه هاي طبيعي و ساختگي زنانه خود سعي در جلب توجه ديگران مي کنند تا به کمبودهاي باطني خود پاسخ دهند؛ غافل از آنکه هرگز کسي زيبايي هاي ظاهري را دليل بر شخصيت و جايگاه ارزشي آن فرد نمي داند.

کاکاوند تصریح کرد : بي حجابي؛ زن را صاحب فضيلت نمي کند، بلکه از او عروسکي بازيچه دست هوسبازان مي سازد که با رشد و تعالي فاصله دارد. زن اگر محروم از فضايل و ارزشهاي انساني باشد، اگر سراسر وجود خود را به طلا و زينت ها و لباس هاي فاخر تزيين کند، ذره اي بر ارزش حقيقي او افزوده نخواهد شد. بي ترديد تحصيل موقعيت حقيقي جز از راه به دست آوردن زيبايي هاي باطني و فضايل انساني و کمک پروردگار عالم ميسرنيست. در فرهنگ ديني ما حجاب به عنوان پوششي از زنان در مقابل بيگانگان و نامحرمان تلقي مي­شود.

فرمانده انتظامي استان یزد خاطرنشان ساخت :رفتار حجاب و عفاف با لغت جامع تري به نام حيا بايد مورد مداقه قرار گيرد، اصولا برخي از کليد واژه هاي اساسي هميشه مورد تهاجم شيطان کفر، منافقان و بدخواهان بوده اند از آن جمله حجاب و حيا است.

وی افزود : مقولات فرهنگي اگر در بستر فرهنگي با آنها برخورد نشود به يک آسيب اجتماعي تبديل مي شود و اگر آسيب اصلاح نشود به يک معضل امنيتي و انتظامي تبديل مي شود و مقوله حجاب هم يک پديده فرهنگي است. لذا حجاب، قانوني است که نياز به فرهنگ سازي بيشتر دارد. اگرچه نيروي انتظامي نيز بر اساس قانون بايد به وظيفه قانوني خود در برخورد با بدحجابي اقدام نمايد.

این مسئول افزود :خانواده ها در اين خصوص وظايفي به عهده دارند که ترويج فرهنگ پوشش در خانواده، مقابله با پديده شوم ماهواره و الگوگيري از آن در خانه، ترويج مقابله با مصرف گرايي و مدگرايي، خريد و تهيه بسته هاي آموزشي مثل کتب و سي دي و فضاسازي در مورد حجاب در خانواده ها از اين جمله وظايف است.

وی تصریح کرد : برگزاري مسابقات ترويجي در خصوص حجاب و عفاف، پاسخگويي به پرسش ها و شبهات حجاب و عفاف، برگزاري نمايشگاه هاي محلي حجاب و عفاف، ايجاد مراکز مردم نهاد با هدف ترويج و الگوسازي حجاب و همچنين عمومي سازي سنت حسنه امر به معروف و نهي از منکر و ارزش گذاري به زنان با حجاب در جامعه از ديگر وظايف متوليان فرهنگي است که مي تواند در آگاه سازي جامعه نسبت به حجاب موثر باشد چرا که تعداد زيادي از افراد بدحجاب به دليل آگاهي نداشتن نسبت به مسئله حجاب و ضرورت آن در قرآن دچار اين آسيب شده اند. در اين رابطه نيروي انتظامي نيز با ورود به حوزه هاي فرهنگي اجتماعي اقدامات مناسبي انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.