کیفیت خودروهای تولیدی کشور در ماههای اخیر پیشرفت قابل ذکری نداشته و باید هنوز از برنامه های هدف گذاری شده عقب هستیم.

 اتفاق مثبتی در حوزه کیفیت صورت نگرفته است / نمایندگی های درجه ۴ بسته می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، محمدرضا نجفي منش با اشاره به جزييات جلسه روز گذشته وزارت صنعت با توليدكنندگان در خصوص كيفيت خودروهاي توليد داخلي گفت: برای اين موضوع جلسه اي در وزارت صنعت برگزار شده؛ چرا كه طي ماههاي گذشته حركت چشمگيري در صنعت خودرو رخ نداده و اگرچه كاهش کیفیت خودروها را شاهد نيستيم ولي افزایش کیفیت هم خیلی زیاد نبوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نسبت میزان رضایت مشتریان از میزان فروش 604 از یک هزار هست در حالی که هدف سال 94 ، 660 بوده اما هدف گذاری سال 95 ،‌رسیدن به نقطه 700 را نشانه گرفته است.

این عضو شوراي سياستگذاري خودرو افزود: امتیاز مشتری از شاخص خدمات پس از فروش ، این مال خود فروشه ، در حال حاضر 689 هستیم، هدفمان 750 بوده و هدف سال 95 هم همین 750 هستش و تا سال 1404 این باید به 820 برسیم.

وی در مورد لزوم افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش توضیح داد: نمایندگی های خدمات پس از فروش باید افزایش پیدا کند و میانگین رتبه نمایندگی ها در رتبه یک باید 35 درصد از کل، در رتبه دو 45 درصد و در رتبه سه 20 درصد باشند و رتبه چهار هم دیگر نباید داشته باشیم. 

نجفی منش ادامه داد: ما رشدمان منفی نبوده ولی حرکت مثبتی هم نداشتیم اما برای رسیدن به برنامه های هدف گذاری شده باید تلاش بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.