قدس آنلاین: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حرم مطهر رضوی همزمان با نخستین روز از دهه کرامت توسط بانوان مشهدی گلباران می‌شود.

گلباران حرم مطهر رضوی در نخستین روز دهه کرامت
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری مراسم گلباران حرم رضوی اظهار کرد: بانوان مشهدی در روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه همزمان با نخستین روز از دهه کرامت، اجتماعی را در عرصه میدان شهدا مشهد برپا می‌کنند.
سلطانی ادامه داد: پس از این اجتماع، بانوان زائر و مجاور حرم با در دست داشتن شاخه‌های گل به سمت حرم رضوی حرکت می‌کنند و پس از حضور در بارگاه امام رضا(ع)، مراسم گلباران حرم رضوی برگزار می‌شود، همچنین با اجتماع در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، از سخنان یکی از سخنرانان کشوری بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم گلباران در روز میلاد امام رضا(ع) نیز گفت: در حال حاضر، هنوز تصمیم قطعی برای زمان برگزاری مراسم گلباران در همزمان با میلاد امام رضا(ع) گرفته نشده است و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که این مراسم قرار است شب میلاد یا روز میلاد برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ۱۲ مرداد ماه، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ماه سال ۵۹ با موافقت امام خمینی(ره) تأسیس شد.
سلطانی به اهداف این شورا اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها،‌ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم از مهم‌ترین اهداف این شورا است.
وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت‌ نهادها و دستگاه‌های موثر برای برگزاری هرچه بهتر مراسم‌ها از اصلی‌ترین وظایف این شورا است، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا پژوهش‌های لازم و مطالعات راهبردی‌ و کاربردی را درحیطه وظایف خود انجام دهیم و در جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز مراسمات تلاش کنیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.