رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سنگ‌های قیمتی تبدیل به نماد فرهنگی مشهد می شوند.

سنگ‌های قیمتی تبدیل به نماد فرهنگی مشهد می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان ، مجید فاطمی ارفع افزود: با توجه به اینکه استفاده از سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه و عقیق از طرف دین اسلام مورد تأکید است می‌توان آنها را تبدیل به نماد فرهنگی مشهد کرد.
وی اظهار داشت: سنگ‌های قیمتی می‌تواند در این حوزه گزینه بسیار مناسبی باشد.
فاطمی ارفع ادامه داد: از دیرباز رسم بر این بوده که ایرانی‌ها ادعیه مختلف را روی سنگ‌های قیمتی حکاکی کرده و از آنها استفاده به عنوان زینت استفاده می‌کردند و به علت نزدیک بودن آن سنگ به آنها مدام دعا و مفاهیم آن در ذهن افراد تداعی می‌شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در تعداد زیادی از احادیثی که از ائمه نقل شده به ویژگی‌های سنگ‌های مختلف اشاره شده و مسلمانان نیز به استفاده از آنها اهتمام دارند.
فاطمی ارفع بیان کرد: انتخاب مشهد به عنوان شهر گوهرسنگ‌های قیمتی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند به ترویج استفاده از این ادعیه و سنگ‌ها بسیار کمک کند به ویژه اینکه تعداد زیادی از زائران به دنبال خرید این محصولات در مشهد نیز هستند.
وی با بیان اینکه باید بتوان با انجام اقدامات ساماندهی شده به تدریج سنگ‌ها را به عنوان یک سوغات فرهنگی برای مشهد جایگزین کرد، افزود: افزایش ظرفیت تولید در این حوزه با استفاده از علم روز می‌تواند در این بخش مساعدت زیادی داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه به طور خود به خودی مردم انتظار درج احادیث و ادعیه را بر روی سنگ‌های زینتی دارند و می‌توان از این فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی بهره برد.
فاطمی ارفع با تأکید بر نیاز بسیار بالای خراسان رضوی به اشتغال‌زایی، بیان کرد: این حوزه زمینه اشتغال مناسبی را ایجاد می‌کند و می‌توان از فرصت آن برای به کار گماردن جوانان کمک کرد که به نوعی در انتهای مسیر خود به کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری نیز کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.