رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترکیه به ائتلاف ضد داعشی ایران، عراق، سوریه و روسیه نپیوسته است.

ترکیه به ائتلاف ضد داعشی ایران، عراق، سوریه و روسیه نپیوسته است

به گزارش قدس آنلاین،علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه، اظهار کرد: چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه از یک‌سال پیش ائتلافی برای مقابله با تروریستها در سوریه تشکیل داده‌اند.
وی ادامه داد: تحولاتی که اخیراً رخ داده به ویژه اجازه سوخت‌گیری هواپیماهای روسی در پایگاه نوژه در چارچوب همکاری چهارجانبه است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوخت‌گیری هواپیماهای روسی در پایگاه نوژه  مغایر اصل 146 قانون اساسی نیست،  گفت: اصل 146 استقرار هرگونه پایگاه نظامی در کشور حتی برای استفاده صلح آمیز را ممنوع کرده است؛ حال اینکه استفاده از پایگاه هوایی نوژه برای عبور هواپیما و سوخت‌گیری است و این موضوع با اصل 146 مغایرتی ندارد.
بروجردی ادامه داد: استفاده از حریم هوایی و پایگاه نوژه مدتی است که انجام می‌شود اما اخیراً علنی شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا ترکیه نیز به ائتلاف چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مقابله با داعش در سوریه پیوسته است، تصریح کرد: وزیر خارجه این کشور چند روز پیش به ایران سفر کرد اما ترکیه به ائتلاف چهار کشور مذکور برای مقابله با داعش نپیوسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.