مدگرایی، مصرف گرایی و تجمل گرایی دختران و زنان یکی از مسیرهای هدف گذاری شده دشمنان در جنگ نرم می باشد که با القای این ناهنجاری در فرهنگ ما آسیب های جدید اجتماعی را ایجاد می کند.

دختران و زنان مدگرا در خدمت جریان جنگ نرم / مدگرایی به سبک وارداتی هنجارشکنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبریه؛ پوشش ،آرایش و مدهای نامتعارف به سبک غربی که در بین زنان و دختران رواج یافته یک هنجارشکنی ناشی از تبلیغات به اصطلاح مدرنی است که بسیاری از هنجارها و ارزش ها را کم رنگ و بی اهمیت ساخته است.

 

اتلاف وقت مفید افراد  که صرف مدهای نامناسب وارداتی و تحمیل شده ناشی از جذابیت و محرک های احساسی باعث عقب افتادگی در امور اصلی زندگی بخصوص رشد علمی،فرهنگی و تربیتی می گردد.

 

دختران جوان در رقابت و خودنمایی با سایر هم سن های خود مجبور به تبعیت از مد می گردند که خود را با دوستان در یک طبقه مرفه قرار دهند که این موضوع آسب های شدید روحی و روانی به این افراد وارد می سازد.

 

دختران مد گرا نباید ابزار جنگ نرم دشمنان باشند

 

حدیث فتحی کارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت: هنجار شدن مد و بی حجابی در میان دختران جوان و پذیرش توسط خانواده ها یک آسیب جدی تلقی می شود .

 

وی ادامه داد:صرف اینکه مورد تحسین و توجه قرار گرفتن یکی از دلایلی است که باعث تمایل بیش از حد به مد  شده است و هیچ گونه اهمیتی به برنامه ها و اهداف طرح ریزی  چنین مدل های نمی شود و باعث هنجار شدن بسیاری از ناهنجاری ها و زیر سوال رفتن بسیاری از ارزش های اسلامی ایرانی می شود.

 

فتحی  با بیان اینکه مد در حد اعتدال جاذب است اما در صورت افراطی شدن باعث تاثیرات منفی بر شخصیت ،رفتار و نحوی برخورد با افراد در اجتماع می گردد، افزود: اینگونه افراط  باعث درگیر نمودنشخص با ظواهر در حال تغییرو هدر رفت وقت مفید رشد و توسعه در ابعاد شخصیتی،تحصیلی و خانوادگی می گردد.

 

وی گفت: عدم درک این موضوع که طراحی و ترویج چنین مدهایی که حیا و عفت را بازیچه گرفته اند یک دسیسه جز برای رواج سبک زندگی غربی  و دوری از فرهنگ و تمدن کهن اسلامی ایرانی نیست.

 

مد و مدگرایی با نبود اعتماد به نفس و عزت نفس رابطه مستقیم دارد

 

پرستو پرواز روانشناس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت:  دختران و زنانی که ساعات  زیادی را صرف مد و نوع پوشش و در مواردی نامتعارف جلوی آینه  وقت گذاری  می کنند فقط می خواهند  خلا ناشی عدم اعتماد به نفس و خودکم بینی خود را اینگونه پر نمایند.

 

وی افزود: هماهنگ نمودن خود با هر مدی در جامعه  فقط برای جلوه گری هرچند تقلیدی کورکورانه است از نبود عزت نفس خبر می دهد و برای توجه به ابعاد رشد نیافته شخصیت هشدار است که در صورت توجه لازم است به روانشناس مراجعه شود.

 

پرواز ادامه داد: پیروی از مد باعث مصرف گرایی و سوق بسوی تجمل گرایی می گردد که عاملی برای نفوذ فرهنگی و ترویج آداب و رسوم ضد فرهنگی در یک جامعه می شود .

 

این روانشناس حضور در جامعه با ظاهر  خارج از حدعرف و صرف اینکه مد است را خود باختگی فرهنگی دانست و گفت: تقلید ازبرنامه های ماهواره یا شبکه های اجتماعی که با فرهنگ ما هیچ سنخیتی ندارد باعث دوگانگی  شخصتی و آسیب های روحی در افراد می گردد.

 

وی بیان نمود: تغییر مدام  مد لباس و ظاهر باعث صرف هزینه های مالی و زمانی نیز می گردد  و هیچ گونه اثری بر تقویت عزت به نفس ندارد و فقط یک احساس خوشایند زودگذر است که سریع از بین می رود  و به مرور زمان باعث کاهش اعتماد به نفس نسبت به دیگران  می شود.

 

پرواز در توصیه نمود: استفاده معقول از مد برای تغییر روحیه مناسب است اما افراط و تفریط در مد باعث کاهش اعتمادبه نفس می شود پس لازم است اعتدال را رعایت نموده و از هر ابزاری برای رشد و لذت جسمی و روحی استفاده شود نه آنکه فرد تبدیل به ابزاری شود که باعث سوءاستفاده سود جویان  و طراحان مد  گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.