قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از شرکت بیش از ۷۲ هزار نفر در سومین جشنواره ملی محراب خبر داد.

بیش از ۷۲ هزار نفر در سومین جشنواره ملی محراب شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید سرابی، در اختتامیه جشنواره محراب که در تالار نور مشهد برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش نور، سلام، اقامه نماز و بخش ویژه برگزار شد که ۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر در بخش حفظ احادیث رضوی در این جشنواره شرکت کردند هم چنین بیش از هزار نفر در سایر بخش های این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت کنندگان در اینت جشنواره را جوانان تشکیل می دهند افزود: بر اساس اطلاعات دبیرخانه، فقط ۷ درصد شرکت کنندگان این جشنواره را قشر بزرگسال تشکیل می دهند و بقیه جوان ونوجوان هستند.

سرابی جشنواره محراب را جشنواره ای مرمی معرفی کرد و گفت: این جشنواره با محوریت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد که در دهه کرامت برنامه های مردمی این دهه را به خوبی برگزار می کند و امیدواریم این برنامه سال آینده نیز با کیفیت بهتری برگزار شود.

وی به رویداد مشهد ۲۰۱۷ اشاره و اظهار کرد: این رویداد می طلبد برنامه های مردمی در سطح شهر مشهد برگزار شود که یکی از این ظرفیت ها جشنواره محراب است که بعنوان یک جریان فرهنگی و مردمی درامده است و امیدواریم فعالیت های مردمی را در قالب این جشنواره به مناسبت رویداد مشهد ۲۰۱۷ شاهد باشیم.

یادآور می شود در اختتامیه سومین جشنواره محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های رضوی، از حجت الاسلام کاظم راشد یزدی از خطیبان مشهور کشور و سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی به پاس فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ رضوی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.