وزیر خارجه آلمان گفت که رای پارلمان این کشور در به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در دوران عثمانی، الزام‌آور نیست.

رای پارلمان آلمان درباره نسل‌کشی ارامنه در دوران عثمانی الزام‌آور نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان امروز اعلام کرد که رای پارلمان این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در جریان جنگ جهانی اول الزام آور نیست.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتاین‌مایر در پاسخ به پرسشی در این مورد گفت: «البته پارلمان آلمان حق دارد که درباره مسایل سیاسی موضعی آزادانه داشته باشد اما هر قطعنامه‌ای الزام‌آور نیست.»

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل امروز نوشت که اطلاعاتی در دست دارد که بنابر آن وزارت خارجه و دفتر صدراعظم آلمان توافق کرده‌اند که «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی خبری حاضر شود و اعلام کند که مواضع دولت با مواضع پارلمان مبنی بر به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در دوران عثمانی تفاوت دارد.

دوم ژوئن (13 خرداد) پارلمان آلمان با اکثریت آرا این واقعه در سال 1915 را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت.از آن زمان تاکنون ترکیه به نمایندگان پارلمان آلمان اجازه نداده است تا از پایگاه اینجرلیک واقع در شرق ترکیه بازدید کنند. از این پایگاه هوایی برای عملیات ائتلاف آمریکایی علیه داعش استفاده می‌شود و هواپیماهای تورنادوی آلمان هم در این پایگاه مستقر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.