نماینده سابق مجلس گفت: یکی از مشکلات دولت این است که همه قراردادهای آنها مبهم و محرمانه است و مردم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است، درحالی که دولت باید درباره این قرارداد با نمایندگان گفت‌وگو کند تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.

آقایان گفتند حرف اوباما برای ما سند است،احتیاجی به قرارداد کتبی درمورد برجام نیست/«FATF» بازوی اجرایی دولت آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جعفری نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس درباره اقدام مشترک با FATF اظهار داشت: این قرارداد بین‌المللی یکی از بازوهای اجرایی سازمان ملل و در راس آن دولت آمریکاست.
جعفری ادامه داد: یکی از مشکلات دولت این است که همه قراردادها و عملکردهایش مبهم و محرمانه است و مردم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است، درحالی که کشوری مانند نیجریه قراردادهایش را منتشر می‌کند تا همه آگاه باشند، بنابراین دولت باید درباره این قرارداد با مجلس رایزنی کند و مسائل را به نمایندگان بگوید تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.
عضو سابق فراکسیون اصولگرایان درباره تصویب این قرارداد در مجالس گذشته توضیح داد: آنچه در مجلس تصویب شده بود این است که FATF به رسمیت شناخته شده و منوط به تصویب در مجلس و اصل 77 قانون اساسی است، لذا شورای نگهبان اجرایی شدن این موضوع را منوط به تصویب در مجلس می‌داند.
وی در ادامه گفت: در مورد برجام تاکید کردیم که از طرف آمریکایی تعهد کتبی بگیرید، آقایان گفتند حرف اوباما برای ما سند است، اکنون نیز اگر با حرف‌های محرمانه و بی سند و مدرک و پشت درهای بسته می‌خواهند وارد فاز جدید شوند قطعا دوباره به مشکل می‌خوریم.
جعفری تصریح کرد: دولت تحت عنوان دلواپسان از نقد سازنده فرار کرد و حالا می‌بینیم که آمریکا به دنبال نابودی سپاه و جبهه مقاومت است و این جریانات ارزشی کشور را نگران کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بجنوردی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    قاسم خان به کارهات برس.قبول کن دوره تو به سر رسید