قدس آنلاین- تبریز: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: دستمزد فعلی کارگران از 39 درصد عقب‌ماندگی حقوق برخوردار است و تنها کفاف 15 روز از زندگی آنان را می‌دهد.

دستمزد دریافتی کارگران تنها کفاف 15 روز از زندگی آنان را می‌دهد/ حداقل دستمزد فعلی کارگران از 39 درصد عقب‌ماندگی حقوق برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم صادق‌زاده ظهر امروز در همایش همبستگی تکنسین‌های دارویی و داروسازان آذربایجان‌شرقی که به همت انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی این استان برگزار شد، اظهار داشت: ما در استان آذربایجان‌شرقی با وجود نزدیک به 2 هزار تشکل که به ثبت رسیده یک شعار اساسی داریم و آن اینکه مستقل ولی در کنار هم اهداف خود را پیگیری می‌کنیم و این امتیاز بزرگ رمز موفقیت تشکلات در این استان است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان‌شرقی گفت: از همان آغاز فعالیت این انجمن، مخالفت‌هایی از سوی برخی پزشکان و داروسازان وجود داشت اما با درایت هیئت‌مدیره و حرکت خوب آن کارهای مناسبی برای رفاه و آسایش تکنسین‌های دارویی انجام گرفت و برگزاری این همایش نیز از جمله فرصت‌هایی است که این انجمن بتواند مشکلات صنفی خود را مطرح کنند.

صادق‌زاده با بیان اینکه نقش بی‌بدیل کارگران در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست، گفت: اما با این وجود، اکنون شاهدیم تنها حداقل دستمزد فعلی کارگران از 39 درصد عقب ماندگی حقوق برخوردار است و دستمزد دریافتی کارگران تنها کفاف 15 روز از زندگی آنان را دارد.

صادق‌زاده افزود: در واقع کارگران با حداقل دستمزد دریافتی فعلی با معجزه زندگی می‌کنند.

وی به طرح مباحث اصلاح قانون کار در لایحه برنامه ششم اشاره کرد و گفت: بی‌شک بدون در نظر گرفتن منافع قشر کارگر  هر تغییری در این قانون با برخورد شدید این قشر روبه‌رو خواهد شد.

صادق‌زاده با بیان اینکه قانون کار یادگار حضرت امام(ره) و خون‌بهای شهداء است گفت: تمام مواد و بندهای قانون کار در حمایت از کارگران بوده و این قانون تنظیم‌کننده روابط کار است و به تصور عده‌ای قانون تجارت نیست.

وی طرح جدایی بخش درمان تأمین اجتماعی را یادآور شد و گفت: متاسفانه دولت می‌خواهد ناتوانی خود را در بخش بیمه سلامت و درمان با بهره‌گیری از امکانات درمان تأمین اجتماعی جبران کند اما این شدنی نیست چرا که تامین اجتماعی از حقوق کارگران شکل گرفته و فتوای مراجع تقلید همگی این امر را دست‌اندازی آشکار به حق‌الناس کارگران می‌دانند و کاری غیرعملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.