قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: کودکان و نوجوانان در آشنایی بیشتر با چهره های ادبی, علمی و فرهنگی می توانند الگوهای مناسب تر و بهتری برای رشد و ارتقاء خود پیدا کنند.

بزرگداشت استاد شهریار در چهار محال و بختیاری برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر ترویج فرهنگ غنی ادبیات فارسی  کشور در میان کودکان و نوجوانان برگزاری همایش ادبی «شهریار شعر و ادب» در مرکز فرهنگی هنری جونقان را از جمله برنامه های موثر در راستای آشنایی این قشر با ادبیات فاخر کشور عنوان کرد.

فرزاد رحیمی  با اشاره به حضور پیشکسوتان شعر و ادبیات استان در این همایش آشنایی کودکان و نوجوانان با چهره های ادبی را از جمله اهداف برگزاری برنامه های ادبی عنوان کرد.

وی با عنوان اینکه ادبیات نقش موثری در رشد شناختی کودکان دارد افزود: کودکان، بسیاری از مطالب را از طریق ادبیات می آموزند.

رحیمی تصریح کرد: ادبیات در رشد عاطفی – هیجانی کودکان تأثیر گذاری فراوانی دارد. کودکان به ویژه استفاده از شعر و داستان، می توانند به شناخت احساسات و حالات خود و دیگران دست یابند و با شیوه های بیان عواطف و ابراز هیجان ها به صورت درست، آشنا شوند. ادبیات می تواند در تقویت عواطف مثبت مانند امید، شادی، محبت، همدلی و ... سهم موثری داشته باشد.

وی افزود: رشد اجتماعی – اخلاقی، بخش مهمی از رشد همه جانبه ی کودکان است. این جنبه از رشد، ارتباط نزدیکی با ادبیات کودکان دارد. تقویت رفتارهای مثبت اجتماعی – اخلاقی کودکان به صورت مستقیم یا از راه پند و اندرز میسر نمی گردد، بلکه ارایه ی الگوهای مناسب در عمل و یا از طریق شخصیت پردازی های جذاب در داستان ها، اشعار، سرگذشت ها و ... در این زمینه ی تأثیر گذاری بیشتری دارد.

مدیر کل کانون استان آشنایی با مفاخر ادبی کشور را از جمله موارد لازم در رشد اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان دانست و افزود: کودکان و نوجوانان در آشنایی بیشتر با چهره های ادبی, علمی و فرهنگی می توانند الگوهای مناسب تر و بهتری برای رشد و ارتقاء خود پیدا کنند.

شعر خوانی توسط اعضا، شاهنامه خوانی، سخنرانی توسط بهنام رستمی شاعر جونقانی، شعر خوانی شاعران برجسته استان و معرفی شخصیت استاد شهریار از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.