«راه و روش ما راه و روش پیامبر(صلی الله علیه و آله) ماست» ترجمه فارسی کتاب« سیرتنا و سنتنا سیرة نبیّنا و سنّته(صلی الله علیه و آله)» علامه امینی می باشد .

راه و روش ما، راه و روش پیامبر ما است !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تبیان ، «راه و روش ما راه و روش پیامبر(صلی الله علیه و آله) ماست» ترجمه فارسی کتاب« سیرتنا و سنتنا سیرة نبیّنا و سنّته(صلی الله علیه و آله)» علامه امینی می باشد که به قلم سید محمدباقر موسوی همدانی ترجمه و توسط شیخ محمدرضا مهدوی تصحیح و تنقیح شده است. ترجمه حاضر شیوا و روان است. 
در ابتدای کتاب، مقدمه ای از آقای رضا امینی نجفی آمده است. در این مقدمه، اقدامات ارزشمند و گران بهای علامه امینی در راستای تألیف کتاب بی بدیل« الغدیر» ستوده و به این نکته اشاره شده است که هنگامی که ایشان تلاش پیگیر و کوشش های پر افتخار علمی خود را آغاز نموده و قدم به میدان تحقیق و تألیف این اثر پرمایه و جهانی نهاد، در کهنسال ترین مرکز عالی تشیع یعنی نجف اشرف با کمبود کتاب و مصادر بحث های گوناگون اسلامی روبرو شد و این نقیصه انگیزه شد تا ایشان کتاب خانه عمومی امیرالمؤمنین( علیه السلام) را در نجف اشرف پی ریزی کند و با ارزش ترین مآخذ و مدارک تمام رشته های علوم و فنون، به ویژه رشته های اسلامی را در آن گردآورد.
 مترجم نص برخی روایات را در متن نیز متذکر شده و پس از آن ترجمه را آورده است. نص اشعار عربی نیز در پاورقی ذکر شده است.

هنگامی که ایشان تلاش پیگیر و کوشش های پر افتخار علمی خود را آغاز نموده و قدم به میدان تحقیق و تألیف این اثر پرمایه و جهانی نهاد، در کهنسال ترین مرکز عالی تشیع یعنی نجف اشرف با کمبود کتاب و مصادر بحث های گوناگون اسلامی روبرو شد

 ویژگی این ترجمه آن است که مؤلف پس از ترجمه، آن را مطالعه کرده و مطالبی را بر آن افزوده است که مترجم برخی را در متن و داخل کروشه و برخی را در پاورقی تذکر داده است.
 فهرست مطالب، در انتهای کتاب آمده است. در پاورقی ها، علاوه بر ذکر منابع، به توضیح برخی از کلمات و عبارات متن پرداخته شده است. پاورقی هایی که توسط مترجم افزوده شده، با ذکر نام مترجم در داخل پرانتز در مقابل هر یک، از پاورقی های مصنف متمایز گردیده است.

منبع: 
1- نرم افزار علامه امینی 
2- سایت الغدیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.