خبر فوری

با تصویب قانون جاستا درامریکا ورد وتوی باراک اوباما ازسوی نمایندگان کنگره وسنا، مقامات دولت عربستان موجی ازاعتراضات به این قانون را درفضای اجتماعی علیه واشنگتن به راه انداخته اند واقدام به تاسیس کمپین تحریم محصولات آمریکایی کرده اند.

عربستان کمپین تحریم محصولات آمریکایی تاسیس میکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مقامات سعودی از انجا که شهروندان این کشور به فعالیت گسترده در شبکه توئیتر شهرت دارند، مردم را تشویق به انتقاد از تصویب این قانون و راه انداختن کمپین تحریم محصولات امریکایی می کنند.
به نوشته سایت خبری 'البوابه' سعودی شماری از شخصیت های دولتی وسیاسی عربستان دراجرای این کمپین مشارکت دارند وخواستار واکنش گسترده مردم عربستان به قانون جاستا شده اند.
تصویب این قانون امکان شکایت علیه عربستان سعودی به اتهام مشارکت در حوادث 11 سپتامبرفراهم اورده و بیس از 750 میلیارد دلار دارایی های سعودی در امریکا را به خطر انداخته و امکان طرح شکایت های متعددی علیه ال سعود در دادگاه های ایالات متحده وجود دارد.
در یکی از این موارد و تنها دو روز پس از تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم موسوم به جاستا در سنای امریکا بیوه یکی از قربانیان حملات 11 سپتامبر در مقر وزارت دفاع امریکا اقدام به طرح شکایت و مطالبه خسارت از عربستان کرد.
گزارش تحقیقات امریکا درباره حوادث 11 سپتامبر که اخیرا با خارج شدن برخی سندهای سری از حالت محرمانه مشخص شد عاملان حملات 11سپتامبر از برخی مسوولان عربستانی کمک های مالی دریافت کرده اند. 
برغم اینکه با وجود آنکه از19عامل این انفجارها، 15 نفر تبعه عربستان بودند، ریاض تا پیش از این هرگونه مسئولیتی را در حوادث 11 سپتامبر رد می کرد.
تصویب قانون جاستا در حالی انجام شده است که اقتصاد عربستان با مشکلات شدید و کسری بودجه به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی روبروست و افزایش قیمت کالاهای مصرفی در سعودی اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.