قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب از مسئولان ادارات خواست در بحث ایجاد اشتغال آمارهای دقیق و صحیح ارائه کنند، چرا که نیازی به آمارسازی نیست.

مسئولان ادارات در حوزه اشتغال آمارسازی نکنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی‌الله فرج‌اللهی  در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب در جمع اعضای این کارگروه با بیان اینکه سهم ایجاد اشتغال در شهرستان بناب در سال‌جاری، 3 هزار نفر است؛ اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های مسئولان شهرستان در 6 ماهه اول سهم شهرستان تحقق یافته و امیدواریم تا پایان سال بیش از سهمیه ابلاغی نسبت به ایجاد اشتغال اقدام شود.

وی افزود: البته این میزان شغل ایجاد شده علاوه بر شغل‌هایی است که توسط بخش خصوصی در شهرستان ایجاد شده است و با احتساب شغل‌های ایجاد شده توسط بخش خصوصی میزان اشتغال ایجاد شده در 6 ماهه اول سال در شهرستان بناب بیش از یک هزار و 800 نفر است و شهرستان بناب در ایجاد اشتغال بعد از تبریز همچنان در رتبه اول استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در عین حال از مسئولان ادارات خواست در بحث ایجاد اشتغال آمارهای دقیق و صحیح ارائه کنند، چرا که نیازی به آمارسازی نیست و سیاست دولت تدبیر و امید این است که آمارهای درست و واقعی به مردم ارائه دهد.

فرج‌اللهی سپس با بیان اینکه جوانان جویای کار به جای پشت‌میز نشینی باید دنبال مهارت‌آموزی باشند؛ تصریح کرد: از آن‌جایی که شهرستان بناب یک شهرستان تولیدی و اقتصادی است از این رو جوانان شهرستان باید به سمت مهارت‌آموزی بروند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بناب اضافه کرد: درسال 95 با وجود محدودیت منابع مالی، دولت در مقایسه با سال‌های گذشته نرخ تسهیلات بانکی را از 23 به 18 و 12 درصد و در برخی بخش‌ها به 4 درصد کاهش داده است.

به گفته وی، در 6 ماهه اول سال بیش از 38 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد در قالب ایجاد اشتغال به 291 نفر متقاضی در بخش قالیبافی پرداخت شده است.

فرج‌اللهی خاطرنشان کرد: دولت همچنین در کنار این تسهیلات به 72 نفر از متقاضیان 85 میلیارد ریال تسهیلات با سود 18 درصد پرداخت کرده است که 12 درصد آن توسط متقاضی و 6 درصد نیز توسط دولت پرداخت می شود.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان قدم‌های اساسی برداشته‌اند، بر ثبت شغل‌های ایجاد شده در سامانه تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.