قدس آنلاین- تبریز: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز در اختتامیه دوره های ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی طرحها و پروژه ها ، پیوست نگاری فرهنگی پروژه ها را حرکتی در راستای نیل جامعه به سمت ارزشهای انسانی از جمله عدالت ، امانت و صداقت و نوعدوستی عنوان کرد.

نتیجه پیوست نگاری فرهنگی، عدالت ، نوعدوستی و صداقت در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام حمیدی   در مراسم تحلیف و اختتامیه دوره های مقدماتی و پیشرفته ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) پروژه ها و طرحها که در محل سالن سمینار شهرداری تبریز برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در روزهای آغازین ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در طول تاریخ دو جریان فرهنگ ساز در مقابل یکدیگر صف آرائی کرده که تضاد این دو جریان به پیشینه تاریخ بشریت است و اتفاقات بزرگ تاریخ بشریت به جهت تبعیت یا عدم تبعیت از این دو جریان فرهنگساز روی داده است.

وی افزود: یکی از این جریانها در طول تاریخ در تلاش بوده تا انسان را از زندگی مادی صرف، جدا کرده و در حوزه های مختلف انسانی به کمال برساند که به جریان معروف شهرت دارد و عدالت، صداقت، امانتداری، نوع دوستی و عزت جزو ارزشهای این جریان به شمار می آید .

وی ادامه داد: پیوست نگاری فرهنگی طرحها و پروژه ها یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که عزت و عدالت اجتماعی و نوعدوستی و صداقت باید جزو شعائر و خروجی های اصلی آن باشد.

وی افزود: جریان فرهنگساز دیگر که در طول تاریخ در تضاد با جریان اول دست از تلاش برنداشته است، می کوشد تا انسان را به دام ستمگری ، طغیان ، ذلت ، عصیان و بی بندوباری بکشاند که نمونه بارز تقابل این دو جریان فرهنگساز در واقعه عاشورا به وضوح مشاهده می شود.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: : فعالان حوزه فرهنگ باید از این دو جریان مطلع و در برنامه ریزیهای خود آن را مدنظر قرارداده و در پیوستگاری فرهنگی و ارزیابی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی طرحها و پروژه ها آن را محور اصلی تلاش خود قرار دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز در قسمت دیگر از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنی و ناب ایرانی اسلامی مردمان کشور عزیزمان گفت : در طی دو صده اخیر متاسفانه با هجوم فرهنگ کشورهای غربی و به علت زیبایی ظاهری این آداب و رسوم ، تمامی عرصه های شهری که از جمله مهمترین آنها عرصه فرهنگی و اجتماعی می باشد بدون توجه به محتوای درونی و ارزیابی تاثیرات آنها براساس آموزه های غربی پایه ریزی شده است که امروزه با تاثیرات منفی آنها روبرو هستیم.

وی ادامه داد : امیداوریم با آغاز عملیات اجرایی پیوست نگاری فرهنگی و ارزیابی تاثیرات فرهنگی اجتماعی طرح ها و پروژه ها و با شناخت دو جریان مذکور و قرار گرفتن در مسیر جریان معروف ، و استفاده از داشته های فرهنگ ناب ایرانی اسلامی در تهیه این طرحها ، و بر اساس نظامنامه تهیه شده برای پیوست نگاری فرهنگی ، عمران ، آبادانی و توسعه پایدار شهر میسر گردد.

حجت الاسلام حمیدی در پایان سخنان خود از همکاری ها و تلاشهای معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز در برگزاری این دوره قدردانی کرد.

در پایان این نشست گواهینامه شرکت کنندگان در این دوره با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار تبریز اعطا گردید

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.