نخست وزیر ترکیه ضمن هشدار به بغداد بخاطر لحن اظهاراتش مدعی شد حضور نظامیان این کشور در شمال عراق برای جلوگیری از تغییر ترکیب نژادی این مناطق است.

دلیل نخست وزیر ترکیه برای تجاوز به خاک سوریه چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه ادعا کرد حضور نظامیان این کشور در شمال عراق و پایگاه نظامی «البعشیقه» برای جلوگیری از تغییر ترکیب جمعیتی شمال این کشور است.

ایلدیریم ضمن هشدار به دولت مرکزی عراق برای رعایت حدود در لحن صحبت‌هایش، تاکید کرد حضور ترکیه در عملیات آزادسازی «موصل» را با ایالات متحده و ایران درمیان خواهند گذاشت.

وی در یک جلسه تجاری اقتصادی با اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ترکیه گفت: «واکنش عراق به حضور نظامی ترکیه در پایگاه نظامی بعشیقه در شمال موصل، غیرقابل درک است و ترکیه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که خون بیشتری ریخته نخواهد شد.»

نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد از دولت عراق به دلیل انجام ندادن اقدامات پیشگیرانه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک افزود: «عراق با تمرکز کردن روی حضور ترکیه در بعشیقه، وقت را هدر می‌دهد. جایی که در آن نیروهایی از 63 کشور مختلف برای مبارزه با داعش و دیگر کروه‌های تروریستی حضور دارند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.