قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم ارائه مجوزهای لازم برای احداث ویلا در شهر تسوج و تبدیل این شهر به یک باغ‌شهر تاکید کرد.

لزوم ارائه مجوزهای لازم برای احداث ویلا در شهر تسوج

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده امروز در نهمین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: اکثر مدیران در جلسات مختلف معمولا از ساخته‌شدن ویلا در اراضی کشاورزی و باغات گله‌مند هستند و سعی می‌کنند رفتار و برخورد سلبی داشته باشند و هیچگاه پیشنهاد جایگزین مناسب ارائه نمی‌دهند که بنده با این روند موافق نیستم.

وی افزود: در شهرهایی مثل تسوج که جمعیت آن در طی سال‌های گذشته به میزان 50 درصد کاهش یافته باید جمعیت را به این شهرها بازگردانیم و در این ارتباط علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و خدماتی شهر جا دارد در آینده تسوج را به‌عنوان یک باغ شهر ببینیم و بدون تفکیکی مزارع صاحبان مساحت‌های موجود اجازه احداث ویلا در داخل مجموعه را داشته باشند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: اگر در جاهای دیگر مانع ساختن ویلا در مزارع و باغات هستیم در این شهر باید استثنائاتی قائل شویم و با بررسی معاونت عمرانی و شهرداری مشارکت سازمان جهادکشاورزی افرادی که خواهان ساختن ویلا در باغات هستند را به‌سمت شهر تسوج هدایت کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دیدگاه ما بدین شکل است که اگر در باغات و مزارع متقاضیانی برای ساختن ویلا وجود دارد این اجازه را برای مهاجرت معکوس به ساکنان تسوج بدهیم؛ البته این یک پیشنهاد اولیه است و مسؤولان مربوطه در این ارتباط باید نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.