قدس آنلاین- تبریز: نماینده مجمع مردمی جمهوری خلق کره‌ شمالی با دعوت از تشکل‌های کارگری آذربایجان‌شرقی برای سفر به این کشور گفت: این ارتباطات باید برای ارتقای سطح فعالیت اتحادیه‌های کارگری منجر و در نهایت کارگران دو کشور از یکدیگر بهره گیرند.‌

دعوت از تشکل‌های کارگری آذربایجان‌شرقی برای سفر به کره‌ شمالی/ ارتقای سطح فعالیت اتحادیه‌های کارگری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کیم تانگ سان نماینده مجمع مردمی جمهوری خلق کره‌شمالی و معاون اول کمیته مرکزی صبح امروز آیین سفر به جمهوری اسلامی ایران و استان آذربایجان‌شرقی به تبریز این سفر را در راستای تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب یکدیگر مهم خواند و اظهار داشت: ایران اسلامی به عنوان یک کشور دوست از نظر کشور کره شمالی مدنظر بوده و این سفر می‌تواند به همبستگی دو کشور تداوم ببخشد.

کیم تانگ سان با سپاسگزاری از میزبانی خانه کارگر تبریز افزود: در این سفر می‌خواهیم با نحوه اداره تشکل‌های کارگری و ارتباطات آن آشنا شده و از تجارب یکدیگر بهره گیریم.

وی با دعوت از تشکل‌های کارگری استان آذربایجان‌شرقی برای سفر به کره‌شمالی خاطرنشان کرد: این ارتباطات باید در راستای ارتقای سطح فعالیت اتحادیه‌های کارگری منجر و درنهایت کارگران دو کشور از بهره گیرند.‌

لازم به ذکر است در مراسم استقبال از این هیأت مهندس پورگلی، سیاه سبیل رضا عظیم آذری از اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر تبریز و ناصر چمنی رئیس کانون انجمن‌های صنفی  کارگری استان آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشتند.

سرزمین کره شمالی با 120 هزار و 540 کیلومتر مربع مساحت در قسمت شرقی قاره آسیا و در مجاورت دریای ژاپن و خلیج کره و همچنین در همسایگی روسیه، چین و کره جنوبی قرار گرفته است.

این کشور کوچک که پهنه آن تقریباً یک هشتم پهنه کشور ماست اقلیمی کوهستانی دارد و پراکندگی نقاط مرتفع و ناهموار در همه بخش‌های آن به چشم می‌خورد. آب و هوای کره شمالی در اغلب نواحی گرم و مرطوب و در نواحی شمالی معتدل است. جلگه­‌های نسبتاً پهناوری در سواحل غربی و شرقی کره شمالی وجود دارد که کانون تمرکز جمعیت این کشور و فعالیت‌های کشاورزی در آن به شمار می‌رود.

نوع حکومت این کشور جمهوری دمکراتیک خلق و پایتخت آن شهر پیونگ یانگ است. کره شمالی دارای 9 استان بوده و از مهمترین شهرهای کره شمالی می‌توان به هام هونگ)، سینوئیجو، چونگجین، وونسان اشاره کرد. هر کدام از این شهرها زیر نظر شورایی از منتخب مردم اداره می‌شود. اقتصاد کره شمالی نمود کامل یک اقتصاد کمونیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.