قدس آنلاین- تبریز: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی گفت: نهادهای صنفی کارگری در ایران مستقل در کنار هم برای دفاع از حقوق کارگران فعالیت دارند.

نهادهای صنفی کارگری در ایران مستقل در کنار هم برای دفاع از حقوق کارگران فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم صادق‌زاده‌تبریزی در دیدار با هیئت بلندپایه کارگری کشور کره شمالی یکی از اهداف این ارتباطات میان اتحادیه‌های کارگری کشورهای مختلف را آشنایی با برنامه‌ها و عملکرد یکدیگر عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از تجارب فی‌مابین اتحادیه‌های کارگری می‌تواند به ارتقای سطح فعالیت‌ تشکل‌های کارگری منجر شده و در بهبود فعالیت آنان در پیگیری مطالبات کارگران موثر واقع شود.

صادق‌زاده‌تبریزی در ادامه با ارائه گزارشی از روند پیگیری مطالبات جامعه کارگری و تصویب قوانین مرتبط با این قشر گفت: مجلس شورای اسلامی ایران اهمیت زیادی را برای کارگران و تشکل‌های کارگری قائل بوده و لوایح و طرح‌های حمایتی از این قشر از جمله در خصوص قانون کار و تامین اجتماعی را با در نظر گرفتن منافع و نظرات آنان به تصویب می‌رساند و همچنین وجود فراکسیون قوی و متشکل کارگری در مجلس که آقای دکتر پزشکیان نیز عضو اصلی آن بوده و نقش موثری را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری اظهار داشت: نهادهای صنفی کارگری در ایران مستقل در کنار هم برای دفاع از حقوق کارگران فعالیت دارند.

صادق‌زاده‌تبریزی با اشاره به سفر هیئت‌های مختلف کارگری از چندین کشور از جمله ترکیه، عراق، پاکستان به استان آذربایجان‌شرقی و شهر صنعتی تبریز اظهار داشت: طی دو سال گذشته با ایجاد ارتباطات مهم و سفر اتحادیه‌های کارگری چندین کشور به آذربایجان‌شرقی تبریز را به کانون دیپلماسی کارگری تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه این ارتباطات در راستای آشنایی با عملکرد، برنامه‌ها و اهداف تشکل‌های کارگری صورت می‌گیرد افزود: در راستای گسترش این ارتباطات به زودی هیئت کارگری از کشور ترکیه به شهر تبریز سفر خواهند کرد.

این گزارش حاکی است، هیأت بلندپایه کارگری کشور کره‌شمالی به منظور بازدید از واحدهای صنعتی تبریز و آشنایی با جامعه کارگری استان آذربایجان‌شرقی در سفری سه روزه به میزبانی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی وارد تبریز شده است.

دیدار با مقامات استان آذربایجان شرقی، گفتگو با تشکل‌های کارگری و نیز بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی استان از برنامه‌های سفر این هیئت کارگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.