خبر فوری

قدس آنلاین-ایلام: استاندار ایلام گفت: برای سالجاری، 2 میلیارد دلار صادرات از مرز مهران هدف گذاری شده است.

هدف گذاری صادرات 2 میلیارد دلاری از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی از مرز مهران از نظر ارزش صادراتی، از رشد 71 درصدی برخوردار است، اظهار داشت: خوشبختانه در شش ماهه اول امسال بیش از 50 درصد از میزان صادرات هدف گذاری شده در سالجاری، محقق شده است.

 وی با اشاره به اینکه معمولاً میزان صادرات در شش ماهه دوم سال بیش از شش ماهه اول است، افزود: پیش بینی می شود که در نیمه دوم سالجاری، صادرات از مرز مهران بیش از هدف تعیین شده، محقق شود.
استاندار ایلام به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر تلاش برای صادرات کالاهای کم حجم اما با ارزش دلاری بالا از مرز مهران اشاره کرد و بیان داشت: به منظور رفع موانع صادرات از مرز مهران، بایستی نشست هایی با حضور مسؤلان مربوطه از جمله اتاق بازرگانی، سازمان همیاری شهرداری ها، نماینده تجار و ...، برگزار شود تا در این جلسات مشترک، موانع را به بهترین نحو ممکن برطرف نمائیم.
محمدرضا مروارید خطاب به دستگاههای خدمات رسان و مرتبط با موضوع، یادآور شد: تا حد امکان با سرمایه گذاران در خصوص سهولت دریافت خدمات و همچنین تخفیف و تقسیط هزینه اشتراک خدمات، به نحو شایسته همکاری کنید.
وی با اشاره به طرح هایی که نیازمند تصویب در سطح ملی هستند، یادآور شد: بایستی با استفاده از توان کارشناسی استان، طرح ها بصورت علمی، تخصصی، فنی و کارشناسی تهیه شوند تا در شوراهای ملی نیز به سهولت تصویب شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: برای سالجاری، 2 میلیارد دلار صادرات از مرز مهران هدف گذاری شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست، گفت: دستگاههای اجرایی می توانند به منظور تهیه برنامه های صادرات محور مربوط به خود، از آمار و اطلاعات موجود در اداره گمرکات استان استفاده کنند.
حشمت اله عسکری با بیان اینکه سرمایه گذاران بایستی در تهیه طرح توجیهی خود تمام هزینه ها و از جمله هزینه های اشتراک خدمات را لحاظ نمایند تا با شروع کار با مشکل تأمین هزینه ها مواجه نگردند، اظهار داشت: متأسفانه در زمینه استفاده از غرفه های تجاری در مرز مهران بی نظمی هایی وجود دارد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این غرفه ها توسط خود مستأجران به امور خدماتی تغییر کاربری یافته و بخشی نیز به افراد غیر واگذار شده اند، یادآور شد: در حال ساماندهی غرفه ها هستیم و این غرفه ها صرفاً به افرادی واگذار خواهند شد که شخصاً در این غرفه ها فعالیت نمایند و فقط به کار تجاری و صادراتی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.