قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روزانه دو نفر در استان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

روزانه 2 نفر در آذربایجان‌شرقی در اثر تصادفات رانندگی کشته می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین صومی امروز در آیین رونمایی از کتاب مرجع سلامت و ترافیک در خصوص حوادث ترافیکی اظهار کرد: با توجه به آمار، اولین علت مرگ در گروه‌ سنی 15 تا 29 سال در اثر حوادث بوده و قریب به 3 هزار و 400 نفر نیز در روز در اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.


وی افزود: حوادث ترافیکی به عنوان یکی از مشکلات اساسی بهداشت عمومی شناخته شده و بار سنگینی در این خصوص بر دوش نظام سلامت تحمیل کرده است.

صومی در خصوص علل ایجاد درسی با عنوان سلامت و ترافیک، تاکید کرد: لزوم آموزش در زمینه حوادث رانندگی "WHO" و با وجود اینکه رشته‌های متنوعی در وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد اما رشته‌ای دانشگاهی با عنوان حوادث ترافیکی وجود ندارد، از این رو دانشگاه علوم پزشکی در این مسیر قدم گذاشته است.

وی گفت: نیاز به تربیت نیروهای متخصص و نیاز به بهبود دانش و مدیریت پیشگیری از حوادث ترافیکی در سطح ملی و منطقه‌ای نیز از جمله مواردی است که پرداخت به این موضوع را ضروری ساخته است.

وی یادآور شد: تحقق آرمان‌های ملی کاهش بار تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن، نیازمند مشارکت تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط  است.

وی در این خصوص یادآور شد: با میسر شدن ارتباطات بین بخشی دانشگاه‌ها و نهادهای ذیربط، امروز شاهد آنیم که پیشرفت‌های مهم تخصصی توسعه‌ی دانش ترافیک با حضور بیش از 20 دانشگاه در داخل و خارج کشور حاصل گردیده است.

گفتنی است؛ طی این آیین، از کتاب ایمنی و ترافیک رونمایی شده و در این خصوص تفاهم‌نامه ای بین وزرات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور کشور منعقد شد.

 همچنین آیین رونمایی از کتاب مرجع سلامت ترافیک نیز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.