قدس آنلاین-یزد :رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزدگفت : شهروندان از خرید گوشت های انجماد زدایی شده خودداری نمایید

از خرید گوشت های انجماد زدایی شده خودداری کنید

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر محمد رضا صادقپور اظهارداشت : حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجماد زدایی صحیح می باشد و این در حالی است که گوشت هایی که پس ازخروج ازحالت انجماد بعضا در مراکز فروش عرضه می شوند فاقد هر گونه مشخصات ثبت شده بوده و تاریخچه بهداشتی مشخصی ندارند. به همین دلیل به مردم توصیه می شود از خرید این قبیل محصولات خودداری نمایند.

وی افزود :  به این منظور لازم است تا شهروندان با اطلاع از خصوصیات ظاهری گوشت تازه آنرا از گوشت انجماد زدایی شده تشخیص دهند.

صادقپور ضمن اشاره به اینکه یکی از علائم گوشت های قرمز انجماد زدایی شده و نگهداری شده در شرایط انجماد نامناسب، وجود خونابه در پلاستیک بسته بندی گوشت است، در تشریح خصوصیات گوشت تازه گفت: گوشت قرمز تازه باید علاوه بر رنگ و بوی مناسب، دارای برچسب مشخصات بهداشتی الصاق شده به لاشه و ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: ازمصرف کنندگان گوشت دام انتظار می رود تا گوشت مصرفی خود را از فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نموده و از مصرف گوشت های فاقد لیبل و یا کشتار شده در مکان های غیر مجاز خودداری نمایند و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، پس از خرید گوشت تازه در صورت عدم مصرف، آن را سریعا و برای هر بار مصرف بسته بندی و منجمد نمایند و از منجمد کردن و انجماد زدایی مکرر گوشت خودداری نمایند تا ضمن برخورداری از طعم و بافت مطلوب در گوشت، ازکاهش ارزش خوراکی آن نیزجلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.