«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین که از زمان آغاز به کار دولتش، از مواضع آمریکا انتقادات زیادی داشته، بار دیگر از واشنگتن انتقاد کرده است.

آمریکا طوری صحبت می‌کند که انگار ما خدمتکار آنهاییم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور فیلیپین در ادامه انتقادات از مواضع آمریکا در قبال این کشور آسیایی، امروز شنبه اظهارات جدیدی مطرح کرده است.

«رودریگو دوترته» از زمان آغاز به کارش به عنوان رئیس‌جمهور فیلیپین، برای مقابله با گروه‌های فعال در زمینه مواد مخدر اتخاذ کرده است؛ مواضعی که انتقادات کشورهای غربی به ویژه آمریکا را از این کشور آسیایی در پی داشته است.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا می‌گویند که دولت فیلیپین در سیاست جدید خود، بسیار بیش از اندازه به «خشونت» متوسل شده است اما دولت دوترته این اتهامات را رد کرده است.

انتقادات آمریکا از فیلیپین سبب واکنش مقامات این کشور به ویژه شخص رئیس‌جمهوری از واشنگتن شده و او بارها آمریکایی‌ها را مخاطب اظهاراتش قرار داده است.

دوترته همچنین چند بار با لحن و ادبیاتی توهین آمیز شخص باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را «حرام زاده» خوانده بود.

به گزارش پایگاه «فیلیپین استار»، امروز شنبه رئیس‌جمهور فیلیپین گفته است که آمریکا با ما طوری حرف می‌زند که انگار ما خدمتکار آنها هستیم.

رئیس‌جمهور فیلیپین تاکید کرد که درباره کمک آمریکا به این کشور، انتظار زیادی ندارد و در عین حال گفت که چین و ژاپن آماده کمک به فیلیپین هستند.

اظهارات دوترته در حالی مطرح شده که او اخیرا سفری به چین و ژاپن داشته و با مقامات این دو کشور دیدار داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.